Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 December 2010 | China, Peking

Lieve volgertjes van mijn weblog;)

Ben nog niet zo lang weg maar heb nu de mogelijkheid om op internet te gaan dus dacht schrijf maar een korte blog.
We zijn nu in Hong Kong. De vlucht hier naartoe van 11 uur ging best goed, mede omdat mijn vader me wat slaappillen had gegeven hihi. Ook het audiosysteem in het vliegtuig hielp daaraan mee, heb wat leuke films gekeken.
We zijn vanochtend 09.35 aangekomen in Hong Kong (lokale tijd). Twee en n half uur later dan gepland omdat er in Amsterdam wat vertraging was ontstaan door een technische storing.
Eenmaal aangkomen in Hong Kong hebben we met een citybus een tour gemaakt door (een deel van de) stad. Daarna zijn we uitgestapt en hebben we wat rond gelopen, wat gebouwen e.d. bekeken, aan het water op het terras gezeten. Toen zijn we richting de hoofdstraat gegaan, het is echt chinatown van de tv, ongelofelijk! 10000 lichtjes en net zoveel chinezen;) Daar wat rondgeneusd en eventjes in een parkje gezeten. Toen zijn we naar een van de universiteiten van Hong Kong gelopen. Supergroot! Ik denk tussen de 15 en 20 enorme gebouwen met allemaal tuinen ertussen enzo. Studenten doen daar ook kung fu oefeningen tussen het studeren door!
Na dit alles waren we erg moe en zijn we teruggegaan naar het vliegveld waar we een massage hebben genomen en een fijne douche! We zitten nu te wachten tot onze vlucht naar Auckland vertrekt. Als het goed is is dat om 21.25, over 1 uur en 15 min.
Dat was het voor nu! Heel veel liefs vanuit het niet zo zonnige, maar wel warme (22graden) Hong Kong. En tot snel!

Liefs Ellen

• 11 December 2010 - 12:23

Roxanne:

Ha mupke,

Fijn om te leaze det ger good aan zeet gekommen op eug eerste 'bestumming'. Noe nog de angere helf in 't vleegtuug maar ich loos det 't mit de slaoppilkes waal te doon woor haha ;)

Fijne reis!

xxx

• 11 December 2010 - 14:38

Bo:

Hey Meis!

Als het goed is zit je nu weer in het vliegtuig... Ik moet even wennen aan het rekenen met het tijdsverschil ;). Goed om te lezen dat de eerste vlucht zo goed als soepeltjes verlopen is! Geniet van alles!

Veel liefs,

• 11 December 2010 - 18:07

Sharona:

Ellentje

I envy you! terras, massage, kong fu.. dat is al een alleraardigst begint :). Ik heb vandaag me ticket geboekt! hihihihi. Ik ga carnaval missen want ik vlieg nl een week later. Dat was een stuk goedkoper....

Vergeet niet de flora en fauna te fotograferen ;)

x

• 11 December 2010 - 18:22

Fam. Dohmen:

Hallo Wim en Ellen( met n )
    Wij willen jullie een hele fijne vakantie wensen in Nieuw zeeland,en waar jullie nog allemaal naar toe gaan.
    Geniet er maar van , we volgen jullie op jullie reis,doei!!!!

• 11 December 2010 - 21:32

Leonie:

goed om te lezen dat de reis tot nu toe goed is verlopen 'nog even volhouden en dan staan jullie weer met beide benen op de grond , nieuw-zeelandse,.

• 11 December 2010 - 22:43

Rianne:

Haaa leef!

Toch zomaar effe in Hong Kong geweas. Det kinne dr neet veul zigge! Klinkt echt gaaf. Vroag mig waal aaf worom se t neudig vonjs om doar de Universiteit te goan bezeuke, mer good. ;) Neet meer veur een moatpak gekeke. En Chinatown.. ig weit natuurlijk al lang wiej det droet zuut van in Phantasialand *AHUM*. Leuk!

Hoap det de tweede vlucht aug good geit. Mer det zal noa een massage en mit de neudige sloappille vast waal lukke.

Geneet van Nieuw-Zeeland, van t land, van de zomer, van de familie, van de cultuur, de miense, t eate en de rest!

xx

• 12 December 2010 - 11:07

Jody:

Hee drolleke
    Goed om te lezen dat de eerste vlucht goed is verlopen..
    Je hebt tenminste nog een stukje van China mee kunnen pikken ondanks de kleine vertraging, best vet!
    Goede reis voor het vervolg, al ben ik een beetje laat daarmee haha
    En geniet ervan!

Liefs

• 12 December 2010 - 12:05

Emmy:

Hee Ellen wat leuk je reisverslag, we gaan jullie volgen!
    Fijn dat de reis goed is verlopen, en even Hong Kong gedaan, te gek.
    Goeie reis verder en geniet er samen van! Groetjes jean en emmy.

• 13 December 2010 - 17:31

Denizzle:

Heyy Elliej en Wimmiej!
    Wat lekker allemaal massage, zwemmen alles bekijken! En lekker weer, hier vriest het dus geniet er maar goed van:D. Ben benieuwd naar de foto's.. Hele goede reis verder
    Groetjes Denizzle