Laatste dag Zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Laatste dag Zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Laatste dag Zuidereiland

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 December 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

Dag kerstmannetjes en vrouwtjes!
Wij zijn aangekomen in Picton, morgenvroeg om 10 uur gaat onze ferry terug naar het Noordereiland. We rijden daar naar de oostkust om Napier te bezoeken en gaan daarna naar familie. Eerst naar Franchis en Ginie in Broadlands, waar we ook nieuwjaar zullen vieren!
Gister, eerste kerstdag, was hier alles dicht en zijn we naar Banks Peninsula bij Christchurch gereden. Een mooie rit door de bergen en langs de zee en een paar meren. In Oakara hebben we koffie gedronken en daarna zijn we teruggereden naar Christchurch en richting Kairkoura vertrokken. Het was de hele dag mooi weer! In Kaikoura op de camping nog even gaan zwemmen en toen ons zelfgemaakte kerstdiner bereid, pasta met kip, zongedroogde tomaten, nootjes e.d.
Vanmorgen zijn we met een boot walvissen gaan kijken. 7 mijl uit de kust kwam er een walvis naar boven, het was echt spectaculair! Hij heeft ongeveer 5 a 10 minuten half boven water geademd en dook toen naar beneden om voedsel te zoeken. Bij het duiken komt zijn gigantische staart omhoog en dat was echt het mooiste! Ook nog een paar dolfijnen gezien en wat albatrossen. De zee was heel erg ruig dus veel mensen werden zeeziek en moesten overgeven. Daar hadden wij gelukkig geen last van. Alleen Ellen was een beetje misselijk op het laatst.
Na dit geweldige uitje zijn we in Kaikoura op een terras wat gaan eten en toen verder gereden naar Picton. We gaan dalijk lekker uiteten en morgen dus naar het Noordereiland!
Genieten nog van jullie tweede kerstdag, hier is die bijna afgelopen;) Hoop dat jullie niet ondergesneeuwd zijn tegen de tijd dat we terug komen!
Tot de volgende keer!

Liefs Wim en Ellen

• 26 December 2010 - 07:29

Lynn:

Hee Wim en Ellen!
    Wat gaaf dat jullie echt een walvis gezien hebben! Hebben jullie foto's kunnen maken? Ik hoor dat dat vaak toch wel tricky is haha!
    T klinkt echt supermooi daar en ik blijf genieten van jullie verhalen over mooie natuur, meren en kustwegen, heerlijk gewoon!
    Hier is t nog steeds hetzelfde, sneeuw, kou en gladheid, in brabant en limburg dan. Ik zag op het nieuws een paar dagen terug namelijk dat er in den helder helemaal geen sneeuw lag, wat een verschil zeg!
    Winterbanden zijn nu toch geen overbodige luxe hier zeg maar..
    Dinsdag ga ik weer naar Tilburg, ben benieuwd hoe t daar is, naast een leeg huis haha! Ik ben van plan alles eens goed schoon te laten maken deze week haha!

Geniet nog van jullie tijd daar en eet smakelijk zometeen!!

Kus, Lynn

• 26 December 2010 - 08:11

Ron:

hay guys how ya doin' of is het toch meer chears mate!
    hoort zich goed aan zo'n boottochtje
    echt te gek, wil ik ook :( ? dronken worden zonder bier te drinken en genieten van het uitzicht, de dieren en de natuur echt gaaf. is er ook noch iets van architectuur of zijn meer nederzettingen? ik ben echt benieuwd naar jullie foto's cq filmpjes.

• 26 December 2010 - 08:20

Bart En Tedje:

Hoi Wim en Ellen,
    We blijven maar sneeuwruimen hier. Het is wel lekker zo een witte kerst. Lekker rustig aan eten, drinken en niet naar buiten. Morgen vertrekken we voor 3 dagen naar de Eiffel. Jullie reis verloopt zo te lezen erg goed, genieten van de natuur en lekker eten en drinken.Hoor net dat er een aardbeving is geweest bij Christchurch,
    iets van gemerkt?

Witte groet,
    Bart & Tedje

• 27 December 2010 - 13:02

Ben En Jamie:

Hoi Ellen en Wim,

Wat een geweldig avontuur. Niet te geloven dat jullie daar lekker kunnen zwemmen en wij ons dik inpakken voor de sneeuw! Walvissen spotten (Jamie is jaloers).

Geniet er nog volop van. We zijn straks benieuwd naar alle foto's en verhalen.

Liefs Ben en Jamie