Familie 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Familie 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Familie 2

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hey allemaal.

Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit de andere kant van de wereld. Wij hebben een gooje roetsj gehad.
De eerste dag van het nieuwe jaar hebben we het rustig aan gedaan.
2 januari zijn naar Ohope vertrokken, naar het vakantiehuis van Francis en Ginie. We zijn nog even bij wat andere familie op bezoek geweest en hebben lekker fish en chips gegeten.
Gister zijn we met de boot naar White island geweest. Het enige actieve vulkaaneiland van nieuw-zeeland. Het was erg indrukwekkend. Het eiland ligt 60km uit de kust en het laatste stuk moet je met een rubberbootje. We hebben daar een rondleiding gehad. Iedereen moest een helm op en gasmaskers tegen de rook. Het was net of je op de maan rondliep. Een groot kratermeer en veel modderpoelen. Ook waren er nog overblijfselen van een fabriek die er vroeger lag. Maar bij een vulkaanuitbarsting zijn er 11 mensen omgekomen en is de fabriek gesloten.
Op de terugweg naar het vasteland zijn we een hele school dolfijnen tegengekomen, die zwommen wel 20 minuten met de boot mee!
Vandaag gaan we naar lake Rotoma, waar Ellen nieuwjaar heeft gevierd. Daar gaan we wat waterskieen, vissen en een beetje uitrusten. Vrijdag willen we met dolfijnen gaan zwemmen, maar we weten nog niet precies waar. Daarna vertrekken we naar Whangamata, waar Ellen gaat (proberen) leren surfen. Na het weekend gaan we terug naar Andrew in Auckland en maken we misschien nog een zeiltocht op de oceaan. Daarna is het tijd om onze spullen te pakken en woensdag vliegen we helaas alweer terug naar Nederland. De tijd is omgevlogen!
Dat was het weer voor nu. Foto's komen de volgende keer weer, want we zitten nu in een internetcafe!

Liefs Wim en Ellen

• 04 Januari 2011 - 06:42

Lynn:

Hee Wim en Ellen!
    Goed om te horen dat jullie een goeie jaarwisseling hebben gehad :)
    Gaaf dat jullie een actief vulkaaneiland gezien hebben! En die school dolfijnen is ook echt vet! Zeker foto's maken als jullie nog met dolfijnen gaan zwemmen!
    Het komende deel van jullie reis klinkt echt heel erg sportief! Erg leuk! Ellen, ik hoop dat t je allemaal gaat lukken met surfen :)

Hier in Tilburg gaat alles goed. Het is erg rustig in huis, er zijn nog 3 exchange studenten, maar die gaan deze week ook allemaal weer weg. Ik weet niet wanneer de nieuwe groep komt eigenlijk. T huis is nu best wel schoon, want ik heb de schoonmaakster een grote schoonmaak laten doen :)
    Qua weer is t hier nu ook weer wat beter, de sneeuw is inmiddels bijna overal gesmolten.
    Zelf heb ik donderdag nog tentamen, maar daar verwacht ik niet al te veel van; het studeren is niet zo lekker gegaan tot nu toe.. Maar goed, die kan altijd nog in de herkansing ;) Ik denk dat t ook komt omdat ik vrijdag naar Amerika vertrek haha! Ik heb er zo'n zin in! Maar dan mis ik je wel de eerste week dat je terug bent, dat is wel jammer.
    Als ik ook weer terug ben gaan we lekker samen eten en verhalen uitwisselen, lijkt mij in ieder geval een goed plan!

Heel veel plezier nog! (en sorry voor de lange lap tekst)

Kus, Lynn

• 04 Januari 2011 - 08:23

Lindy V:

Hey Ellen en Wim

Nog de beste wensen voor 2011. Klinkt indrukwekkend met die gasmaskers haha. Ben benieuwd naar de foto's!
    Hier is alles weer normaal sneeuw is aan het smelten (gelukkig), voorlopig geen uiteten meer! (wokken) haha en weer aan het werk :(

Veel succes nog met surfen!! :)

Gr Lindy.

• 04 Januari 2011 - 11:28

Lies Beek:

Sjoon det auch geur eine gooje roetsj hub gehad in verweggistan.
    Geweldig waat g,r same dao belaef hub, geniet de letste daag nag mer mit volle teuge want dink draan det g,r hiej ozel gaot lieje net wiej veur auch.

knuffel van migge

• 04 Januari 2011 - 13:00

Wendy Segers:

Hallo Wim en Ellen,

De allerbeste wensen voor jullie!!!!
    De verhalen en foto's klinken geweldig, en zien er gaaf uit, ik vind het super voor jullie. Als julllie weer thuis zijn dan kom ik de foto's graag bekijken!!!!!
    liefs wendy

• 04 Januari 2011 - 23:20

Ramon En Denise:

Hey ellen en wimpie!

Wat een reis met het rubberrbootje. We zijn echt benieuwd naar de foto's. Geniet nog van jullie laatse week. Tot snel. Groetjes Ramon en Denise

• 05 Januari 2011 - 10:28

Marlot:

Haa Ellen en Wimpie!!

Jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar.
    Wat leuk dat jullie met dolfijnen gaan zwemmen, jaloers ;)
    Het surfen gaat je zeker lukken, als je kan boarden dan moet surfen ook wel goed gaan!
    Geniet er nog van.

Knuffel Marlot

• 05 Januari 2011 - 11:57

Haik:

Ha Ellen en wim,
    Geer oug nog een gellukiig nuujjoar;)
    Het wear is noe get beater neem ig aan mt de activiteite die dt gr gepland hun;) gelukkig mer!
    Dolfijnen zeen waal gaaf:D en 20 min is oug waal erg lang tog? waal vet:D
    Surfen, waterskien en zeilen... echte watersporters zo te heure;) haha!

Toet snel weer en ameseer ug nog doa!

Groetjes Haik Xx

• 05 Januari 2011 - 14:41

Mart En Els:

Hoi Wim en Ellen
    Hebben jullie verslag weer gelezen.Zo te zien hebben jullie nog een drukke week,en Ellen dat surfen dat lukt je wel.Ik zit op dit moment thuis heb flink de griep,( kan ik Mart lekker vanalles laten doen) ha ha. Verder is hier alles goed en oja de kamers zijn geboekt voor de Almabtrieb. We wensen jullie nog 8 te gekke dagen toe. Dikke knuffel van ons 2.

• 06 Januari 2011 - 07:11

Djamilah:

Hey Ellen & Wim..

Jullie ook, mag tot vandaag geloof ik, nog de beste wensen en goede gezondheid voor 2011 :).

Super om al die verhalen te lezen, lijkt me echt heerlijk om daar te zijn.
    Ellen, als je terug bent, moet je alles maar zo vertellen en natuurlijk alle foto's laten zien..

Hier is 't nog altijd erg sneeuwachtig, haha, vandaag regent het eens voor de verandering.

Heel veel plezier daar nog, geniet er lekker van!

Tot gauw, liefs Djamilah

• 06 Januari 2011 - 08:14

Chantal:

Ten eerste jullie ook de beste wensen voor 2011 .

En wat een mooi verhaal , echt super , de enige actieve vulkaaneiland bekijken , dat zal me ook erg indrukwekkend lijken, En met dolfijnen zwemmen ,ik ben jaloers haha. En Ellen goodluck met surfen. Heel veel plezier , groetjess chantal