Peninsula Valdes - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Peninsula Valdes - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Peninsula Valdes

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 November 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Ola hollanders;)

Hier weer een berichtje vanuit het mooie Argentinie. Zondag zijn we naar San Telmo geweest. Een leuke wijk van Buenos Aires waar ze de tango aan het dansen waren en waar op dat moment de antiekmarkt was. Hier hebben we lekker de hele ochtend rondgestruind. Op de weg naar San Telmo probeerde een jongen ons op het metro station te pickpocketen. Gelukkig merkte we het en ging hij snel weg. Na de antiekmarkt wouden we naar de moderne wijk Puerto Madero. Maar we raakten de weg een beetje kwijt en kwamen in een guur industriegebied terecht. We voelden ons niet bepaald op ons gemak en hebben een taxi naar La Boca gepakt. Dit is de achterstandswijk van Buenos Aires met allemaal gekleurde huizen. Hier wordt op straat ook overal de tango gedanst. We hebben een beetje rondgelopen, de tango dansers bekeken en lekker op een terrasje gezeten. s Avonds om 8uur vertrok onze bus naar Puerto Madryn. Het was een fijne bus. Hele ruimen stoelen die ver achterover kunnen. We kregen avondeten en ontbijt, wat redelijk van kwaliteit was. Het landschap was de hele tijd hetzelfde, droge steppegrond. Om 16.00 de volgende dag zijn we aangekomen in Puero Madryn. We zijn meteen naar het hostel gegaan. Het is hier ontzettend gezellig. De eigenaar heet Alejandro (dont call my name). Het is een klein hostel dus we maken gemakkelijk contact met de andere gasten. Dinsdag hebben we de excursie naar Peninsul Valdes gedaan. Een schiereiland dat op de lijst van Unesco staat. We hebben zeehonden, een gordeldier en pinguins gezien. Bij de pinguins kwam een bus met een gele kentekenplaat aanrijden waarvan ik grapteÑ kijk n hollander. Bleken echt nederlanders te zijn die hun busje verscheept hadden. Op dezelfde plaats was ook een bus met allemaal Argentijnse schoolkinderen. Die vonden Sharona en mij een leukere attractie als de pinguins. Ze gingen helemaal om ons heenlopen en ons bekijken, was erg apart. Na deze stop zijn we op de boot walvissen gaan kijken. Het was geweldig! We zaten in een rubberen speedboot en de walvissen kwamen op nog geen halve meter van de boot omhoog met hun kop. Supervet!! s Avonds zijn we gaan uiteten met een nederlander uit ons hostel. Sharona en ik hebben allemaal scampis genomen, het was heeeerlijk! Gister zouden we een excursie naar de pinguins en dolfijnen doen, maar er was iets mis gegaan dus we konden niet mee. In plaats daarvan kregen we een gratis excursie naar de zeehonden op een afgelegen strand. Dit was ook heel mooi, je komt tot op een paar meter afstand en de beesten zijn echt heel rustgevend. Vandaag dan de excursie naar de pinguins gedaan. Er waren baby pinguins bij van nog geen dag oud, super fluffig!! We hebben een wandeling gedaan van anderhalf uur en de pinguins lopen gewoon over de paden heen. s Middags zijn we met een boot dolfijnen (toninas, die zijn zwart\wit) gaan kijken. Het zijn echt nieuwsgierige en leuke beesten. We zijn net terug in het hostel, gaan zo wat eten bestellen (empanadas) en om 21.30 gaat de bus naar Bariloche. We zijn benieuwd hoe het daar is. Er hangt hier namelijk heel veel as van een vulkaanuitbarsting die een tijd geleden in chili is geweest. In Bariloche is die as nog veel erger. Dus we moeten even kijken of we er iets kunnen ondernemen. Tot de volgende keer! Liefs Sharona en Ellen

• 25 November 2011 - 04:47

Lynn:

Hee Ellen en Sharona!
    Wat een gave verhalen :-) Jullie zien daar echt veel volgens mij :-) En jullie genieten gelukkig ook heel erg, dat kun je zo lezen!
    Blijf vooral veel genieten daar, ook van t weer haha! Hier is t voor de tijd van t jaar best nog wel warm, 7 tot 10 graden ofzo.
    Hebben jullie daar ook mee de tango gedanst? ;-)
    Als jullie terug zijn wil ik alle verhalen wel in geur en kleur horen ;-)

Heel veel plezier nog!!!

Xx Lynn

• 25 November 2011 - 07:03

Iris:

Het klinkt weer super!!

• 25 November 2011 - 07:34

Lindy:

He meiden,

Het klinkt geweldig allemaal! Hier is het de hele tijd lekker mistig :( Veel plezier in Bariloche :D

xxx

• 25 November 2011 - 07:35

Clara:

gaaf zeg van die walvissen,
    hier alleen maar mist en donkere lucht helaas.

• 25 November 2011 - 11:07

Jannicke:

Supersuper vet! Meid, doe zits good doa :)
    Jammer van de as, hoapelik is het in de volgende plaats te doon dan.

Veul plezeer!
    Liefs!

• 25 November 2011 - 12:06

Jolanda :

ik krijg gewoon kippevel van al die mooie dingen die jullie zien en meemaken ,geniet er maar lekker van xxxJolanda en Rowen

• 25 November 2011 - 13:22

Marjolein:

Oke, ik vul bij deze mijn wishlist aan met: één fluffy baby pinguïn!

• 26 November 2011 - 15:26

Bram:

psst, als er ruimte is in je rugzakje, doe mij dan even een pinguin kado ;-)

• 27 November 2011 - 16:05

Roxanne :

Hej meadjes!
    Het klinkt allemoal heel erg mooi en veural heel erg leuk doa!! Geniet ervan, hoapelijk hub ger neet teveul las van de as doa..
    Ennuuh..net als Bram wil ich aug zonne supper fluffige baby pinguïn es kersemuskadootje! Hihi

Xx.

• 27 November 2011 - 18:32

Lies Beek:

Goh Sharona en Ellen waat bun ich sjeloers op uch.
    Waat maak g,r toch geweldigge dinger mit.Geur leert dao ech alle kenj van Argentinie kenne.
    Om mer te zjwiege euver al die dere diej g,r te zeen krieg van deunbiej.
    Ich haop det g,r nag meer gaot zeen en belaeve mer dink den aaf en toew aan die helwaerkende luuj(wiej ich ha ha) in nederlandj.
    groete v. migge

• 28 November 2011 - 12:14

Wim:

jao sjoon allemaol, haopelik in Bariloche en Mendoza weer apaarte dinger om te zeen en mit te maake. Wo blieve de foto's maedjes. As geer d'r get op zit dan wil ich waal get meer fotoruumte veur uch kaope.

groetjes van Wim

• 28 November 2011 - 19:47

Marijn:

Hey dames,

Wat super allemaal.. En vooral met al die beestjes, heerlijk! Zit ik hier wat met die stink koeien ;)
    Haha grepskeeee.. Heeeel veel plezier nog!!

X Marijn