Khao Sok en Vespa - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Khao Sok en Vespa - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Khao Sok en Vespa

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 April 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zondag dus aangekomen in Khao Sok National Park. Bij het Morning Mist Resort een hutje genomen. Twee schattige bedden met kanten klamboe's erboven, erg romantisch! Nadat we onze kleren naar de laundry hadden gebracht zijn we, met een Amerikaans meisje Melissa, gaan eten. Savonds een tour geboekt voor de volgende dag en even geskypt met het thuisfront. Smorgens vroeg op, om 8.30u werden we opgehaald voor de tour. Toen het busje ons opkwam halen bleek Melissa er in te zitten, ze had blijkbaar dezelfde tour ergens anders geboekt. Nadat we wat mensen hadden opgehaald en een rit van ruim uur, kwamen we aan bij de pier in het park. Overgestapt op een long tail boot en een uur gevaren over een groot meer door een van de oudste regenwouden van de wereld. Het was heel groen, overal rezen rotsen uit het water en de kleur van t water was prachtig! Na een uur aangemeerd aan een piertje dat was omgeven door kleine hutjes. Daar bleven de mensen slapen die een meerdaagse tour deden. Aan de pier een verfrissende duik in het meer genomen en een Thaise lunch genuttigd. Ondertussen werd ons verteld dat er in de jungle bloedzuigers zitten, waar we (zacht uitgedrukt) niet zo blij mee waren. Gelukkig kregen we van het Australische gezin hele sterke insecten crème. Vervolgens een klein stukje gevaren en een uur door de jungle gewandeld. Onderweg een paar keer gestopt om in kleine meertjes te zwemmen. We hadden een leuke groep; een Australisch gezin, twee Belgen, twee Duitsers en een Amerikaans stel. Op het eind van de wandeling kwamen we aan bij een grot. Hier zijn we een heel stuk ingelopen, wat best lastig was door alle rotsen en stenen. Bovendien was het water op sommige plaats zo diep dat je stukjes moest zwemmen. Maar het was erg mooi. We hadden geluk dat we in de grot konden, want het had de vorige dag geregend. En als er teveel water is mogen de mensen de grot niet in. Het waterpeil stijgt namelijk snel en er zijn al eens 8 mensen verdronken! Toen we de grot weer uit waren zijn we terug gelopen naar de boot. Deze kwam niet goed los, waardoor er wat mensen uit moesten stappen. De Australische man had echter een verkeerd plekje uitgezocht en stond tot zn middel in de modder. Terug bij de pier nog wat gezwommen en toen teruggevaren/gereden. Ellen kreeg gedurende de dag steeds meer jeuk en last van bultjes, waarschijnlijk van de bed bugs in Koh Phi Phi. Daarnaast bezeerde ze met een lompe actie haar voet op de rotsen. Savonds met Melissa in het resort gegeten en nog twee Nederlanders ontmoet. Redelijk op tijd naar bed, want dinsdag ging de wekker om 6.15! Om 7u werden we opgehaald om naar Koh Phangnan te gaan. Eerst 2,5u in een minivan gezeten, waar een of andere Thaise vrouw haar hele contactenlijst afbelde en schreeuwde alsof ze haar in Nederland moesten horen. Rond half 11 overgestapt op een andere bus en om 1u de ferry naar Koh Phangnan betreden. Op de ferry hebben we wat gepraat met twee Limburgse jongens die we tegen kwamen. Tim en Tom uit Baexem en Heythuyzen. Eenmaal aangekomen vanuit de pier een taxi gepakt en aangekomen in ons mooie resort! Meteen de infinity pool ingesprongen en savonds lekker gegeten en een cocktail genuttigd. Het resort is echt heel mooi. Superschone en ruime kamers en een paar zwembaden. Er lopen echter wel veel cliché's rond. Bv een Engelse man van in de 40, met zijn dochter van rond de 14 en zijn Thaise vriendin zal geen jaren ouder zijn. Of een Fransman met een Thaise jongen van een jaar of 18. Ieuw! Woensdag 'sjiek is mich dat, vespa gejat' een scooter gehuurd, Ellen aan het stuur en Sharona achterop. Het was de bedoeling om eerst een waterval te bekijken maar op 2/3e van de route hield de harde weg opeens op. Dat leek in eerste instantie niet zo'n probleem, totdat er een steile afdaling met allemaal stenen kwam en we onderuit gingen. Sharona kon er gelukkig op tijd afspringen maar Ellen kwam er wat minder goed af. Een behoorlijk bloedende elleboog, wond op de hand en blauwe plekken en schaafwonden op de benen. Bovendien werd het een paar keer zwart voor de ogen. Gelukkig stopte er drie hele aardige Canadese jongens waarvan eentje een hele verbanddoos bijhad. Die heeft Ellen even opgelapt en samen hebben ze ons en onze scooter naar het beton teruggebracht. Maar even een lekkere ice coffee gaan drinken en wat gewinkeld om de pijn te verzachten;) In hotel met zeewater en ontsmettingsmiddel de wonden ontsmet, auw! Toen de oudste tempel van het eiland bezocht en naar een van de mooiste stranden gereden. Savonds bij t hotel gegeten, van de zonsondergang genoten en een spelletje gespeeld. Daarna lekker in onze schone bedjes. Helaas heeft Ellen niet zo goed geslapen door blauwe plekken en de elleboogwond die allemaal vocht afscheidde. Maar smorgens zag het er in ieder geval al een stuk beter uit. Vanmorgen lekker ontbeten met pannenkoeken en eieren en nu chillen aan het zwembad. Vanavond naar de 'famous' full moon party, om Ellens verjaardag in te luiden! Morgenmiddag terug richting Bangkok en daar nog even twee dagen flink shoppen. Maandag vliegen we naar Abu Dhabi waar we van plan zijn een hop on hop off city tour te doen. En dan door naar Dusseldorf waar we dinsdag om 7.15u verwachten aan te komen!
Ps Sharona leefde tot voor kort in de veronderstelling dat kippen alleen eieren leggen als er een haan bij zit, gelukkig is dit nu opgehelderd.
Pps Volgens Ellen is het Engelse woord voor cavia 'keeviaa' (fonetisch), ook deze veronderstelling is teniet gedaan. Ciaoooo!

• 25 April 2013 - 10:30

Roxanne :

Hey chickies! Wat n avontuur zeak! Ellen, ich zoot te wachten op de knappe Canadese jong dea dich redt van de spannende situatie en in zien erm wegdraagt ;) Ondanks det klinkt het allemoal heel vet! Bin benuujd noa de foto's :D

Xx

• 25 April 2013 - 12:51

Jolanda:

Geer zeer mich ein stelletje kippen heur!!!Veul plezier vanavond en laot ug meer eens flink gaon,maar Waal veurzichtig zeen xxx

• 25 April 2013 - 13:31

Clara:

Hoi dames
    jaja, komen er een paar mooie jongens in beeld, en ineens ligt Ellen op de grond als jonkvrouwe in nood...;-)
    Hoop dat je hierdoor niet belemmerd wordt in je full-moon-verjaardagsfeestje.

verder alvast een hele goede vlucht naar huis,
    als ik het zo zie, zijn jullie dan mooi op tijd om de troonswissel mee te vieren

grtzzz, Clara

• 25 April 2013 - 18:11

Jeanne:

Ha vrouwluuj van ut gooie laeve. Wim belde mich net om ut Vespa (SJIEK IS MIECH DAT, wo hub ich det dukker geheurd...:) ) verhaol te vertelle en hae waas erg trots op zien dochter ivm aafhanjeling van de sjaaj aan de Vespa. Well done Ellen! Kiendj van zien vader zei Wim mer ich dink auch van zien mooder!
    Anyway, ich bun d'r natuurlik auch biej volgende waek zaoterdig (kaaje cola please!!) en bun super benuujd nao uch verhaole en fotoos.
    Ellen, veur morge: niep niep noena! Maak d'r eine sjoone daag van en ich zal d'r eine (of 2) op dich drinke.

Toedeloe-Jeanne

• 27 April 2013 - 19:26

Carolien:

In een woord GEWELDIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!