Vertrek en Delhi - Reisverslag uit Benares, India van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Vertrek en Delhi - Reisverslag uit Benares, India van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Vertrek en Delhi

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Oktober 2015 | India, Benares

Vertrek en Delhi

Donderdag 22 oktober 2015 is het dan eindelijk zover: mijn langverwachte wereldreis gaat beginnen! 's Morgens de laatste kleren gewassen en gestreken en eindelijk m'n backpack ingepakt. Pap, Leonie en Joep brengen ons naar Schiphol. Ik vind het stiekem toch wel spannend en ben daarom erg blij dat Erik de eerste 2,5 week meegaat! Na de lunch en nog wat koffie is het tijd om afscheid te nemen. Toch een paar traantjes, omdat ik hoop iedereen (in goede gezondheid) weer terug te zien.
Onze eerste vlucht is van Amsterdam naar Qatar, met Qatar Airways. We vliegen met een Dreamliner, héél relaxt! En dat van iemand die vliegangst heeft;-) Ook de rest van de reis verloopt goed en vrijdagochtend landen we op het met smog omgeven vliegveld van Delhi. Als we buiten komen staat een mannetje van het hotel al op ons te wachten. Ons (best luxe) hotel staat vlakbij het New Delhi treinstation, maar ligt in Old Delhi. De eerste dag besteden we aan rondstruinen door bazaars. 'S Avonds héérlijk Indiaas gegeten met een lekker Kingfisher biertje erbij! Zaterdag de toerist uitgehangen in Old Delhi. Eerst een bezoek gebracht aan het rode fort en daarna via tal van bazaars en de metro naar de grootste moskee van India. Wat opvalt in Old Delhi is dat 98% van de mensen op straat (Indiase) mannen zijn. Toeristen zijn zeldzaam en ik word dus ook veel aangestaard en nagewezen. Verder is het één grote chaos. We worden omgeven door riksja's, voetgangers, karren met koeien ervoor en een heleboel toeterende auto's, scooters en tuktuks. Het is prachtig om te zien, maar als bijna enige (blonde) vrouw op straat soms wel wat intimiderend. Gelukkig is iedereen vriendelijk en is Erik bij me! Tegen het eind van de middag begeven we ons naar Connaught Place, het centrum van New Delhi. Hier is het een stuk westerser. De verhouding mannen en vrouwen is vrijwel gelijk en er lopen meer toeristen rond. Zondag bezoeken we het parlement, waar een of andere conferentie tussen landen uit Zuid-Oost Azië en Afrika wordt gehouden. Bij het ministry of finance kondigt Erik nog even aan dat hij van 'Belastingdienst Eindhovuh' is. Vervolgens lopen we naar India gate, waar een aantal Indiërs met ons op de foto wil. Als laatste nemen we de metro naar de lotus tempel. De naam zegt het al, in de vorm van een lotus bloem. De tempel zelf is al dicht, maar is in de avond prachtig verlicht. Maandag is voorlopig de laatste dag in Delhi. Met de metro gaan we naar Humayun's tomb. Een groot mausoleum, dat de voorloper is van de Taj Mahal. We zijn niet de enige bezoekers, want er lopen honderden schoolkinderen rond. Netjes in rijtjes en stuk voor stuk in uniform. Via een grote moskee gaan we naar Connaught Place voor een lekkere smoothie. Terwijl we rustig in een cafeetje zitten, begint de grond wat te trillen. Volgens Erik de metro die voorbij rijdt, maar later blijkt het een aardbeving in Afghanistan te zijn (zwaarte 7.7), die tot in Delhi voelbaar is. De metro is daarom tijdelijk dicht, dus we nemen een tuktuk terug naar ons hotel. 's Avonds nog wat eten (het eten hier is echt top!!) en boodschapjes doen, waarna we richting de nachttrein gaan. Op het station van New Delhi blijkt echter dat we vanuit Old Delhi station vertrekken. Gelukkig is er een hele aardige Indiër die ons helpt en voor een schappelijke prijs een tuktuk voor ons regelt. Die scheurt vervolgens als een idioot door de straatjes van Delhi, zodat wij onze trein halen. Nog vrij op tijd komen we aan bij de trein, die ons in ongeveer 17 uur (wordt uiteindelijk 18,5) naar Varanasi brengt. We slapen niet heel veel, maar de reis is goed te doen en dinsdag om 16.30 komen we aan in het heilige Varanasi.

• 28 Oktober 2015 - 13:42

Mathijs:

Leuk om te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben! En inderdaad waren de berichten dat de aardbeving in New Delhi voelbaar was dus dat klopt.
    Nou, geniet er nog volop van en wij houden hier in Eindhoven de boel wel recht! :>)
    Groetjes,
    Mathijs

• 28 Oktober 2015 - 13:49

Saskia Van Deijne:

Wat leuk om je eerste verslag te lezen! Ik ben benieuwd naar wat er volgt!! Heel veel plezier, geniet van alles wat je meemaakt en ziet en natuurlijk de tijd die je nog samen met erik bent.

Liefs jelmer, saskia & isabel

• 28 Oktober 2015 - 14:02

Ine:

Sjoon dès se dit avontuur aan geis!! Ich wins dich (uch) een heel gooi reis en geneet van elk moment! Leef Ellen, heel veul plezeer en ich volg dich!! Groetjes Ine

• 28 Oktober 2015 - 14:20

Roxanne:

Ohh het klinkt allemoal heel erg mooi doa! Haha Erik mot wisselen van functie noa internationale vertegenwoordiger van de belastingdienst EHV

• 28 Oktober 2015 - 14:30

Lies Beek:

Goh waat sjiek det geur det allemaol doot mer veural durf. Ich zol inne boks doon dink ich. Geniet d,rvan en gooj reis.groetjes Lies

• 28 Oktober 2015 - 16:22

Eline:

Leuk om te lezen Ellen! Ik ga je avonturen op de voet volgen! Xx

• 28 Oktober 2015 - 17:56

Wim:

Zo, net ff gefacetimed mit Ellen en Erik.
    Het geit good dao höb ich begrepe.
    Blief ich verwonjere, en geniete!!!

• 28 Oktober 2015 - 18:47

Jeanne:

Leuk versjlaag! En relekst gevlaoge is ouch al fijn! Mit of zonger pilke? :)
    Fijn det Erik es bodygard ingezat kint waere, det vinj ich waal ein good geveul. Geneet verder en ich volg uch oppe voot! Dieke kus-Jeanne

• 28 Oktober 2015 - 20:32

Rob De Haan:

Hallo Ellen en Erik.

Sjoon om uch eerste versjaalg te laeze. Op dees memeer is ut veur os auch waal 8 maondj vol te haaje en kinse daonao ein book oetgaeve euver dees belaevenisse.
    Heel Väöl plezeer en ich blief dich volge.

• 29 Oktober 2015 - 05:21

Yvonne:

Ich blief dich auch volge. Waal auch sjrieve haha.

• 29 Oktober 2015 - 13:29

Ans:

Hoi Ellen fijn om uitgebreider te lezen hoe jullie India ervaren. Geniet er samen van.
    Liefs, Jos & Ans
    Wel een beetje lastig alle reacties te ontcijferen

• 30 Oktober 2015 - 16:20

Wendy Vogels:

Hoi Ellen en Erik,
    Helaas het laatste koffiemoment gemist en daarom jullie niet meer persoonlijk goede reis kunnen wensen. Wel nu de mooie mogelijkheid om een klein beetje mee te kunnen op jouw wereldreis door deze blog. Ik wens jullie geweldig mooie ervaringen en leuke contacten en vergeet niet steeds je ervan bewust te zijn hoe bijzonder dit allemaal is!
    groetjes wendy

• 30 Oktober 2015 - 21:27

Hilde:

Ha Ellen en Erik,
    Wat leuk dat we via dit blog jullie een beetje kunnen volgen. Super dat het vliegen voor jou is meegevallen. Als je straks terug bent ben je vast van je vliegangst af.Wat een belevenissen hebben jullie al meegemaakt. Een echt hele andere wereld daar zo.
    Niet teveel eten en drinken hè ?? Want je dacht dat je af zou vallen op je reis. Nou zoals ik het lees,super lekker eten,biertje, smoothie dan gaat dat hem niet worden.
    Ik wens jullie samen nog een hele fijne tijd.Geniet er maar top samen van !!
    Groetjes Hilde

• 30 Oktober 2015 - 22:38

Willian:

Hoi Ellen en Erik,

Wat een boeiend verhaal om te lezen!!
    En wat hebben jullie al veel meegemaakt samen!!
    Leuk om jullie zo te volgen! Geniet van de mooie belevenissen en nog een hele fijne tijd samen met Erik!!
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag:)

Dikke kus Willian