Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 December 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hier weer even een berichtje vanuit Nieuw Zeeland!
Het is nu kerstavond en we zijn net terug van uiteten bij de Thai. Het kerstgevoel is er helemaal niet en daar zijn we ook wel blij om:)
Woensdag zijn we dus naar Milford Sound geweest, de fjorden. Ondanks de regen (jaja alweer) was het prachtig!! Door de regen waren er allemaal extra watervallen langs de fjorden, wat een mooi effect gaf. Ook hebben we nog zeehonden op de rotsen gezien. De busreis ernaartoe ging langs gletsjers en door het regenwoud wat ook heel mooi was.
Gister zijn we eerst naar Dunedin geweest, hier hebben we Larnach Castle bezocht, het enige kasteel van Nieuw Zeeland. Het was wel mooi/interessant maar niet spectaculair. Wel een prachtig uitzicht over de zee. Smiddags door gereden naar Oamaru, waar we savonds blauwe minipinguins hebben bekeken, de kleinste van de wereld. Deze komen tegen zonsondergang aan land om voor hun jongen te zorgen. Het was ontzettend leuk!
Toen we vanochtend werden regende het voor de verandering, dus zijn we snel richting Christchurch vertrokken. Gelukkig scheen hier overwegend de zon, en is het verder droog gebleven. We wouden het Maori Cultuur Centrum gaan bezoeken, maar dat was helaas dicht. Toen doorgereden naar Timeball Station, gebouwd door gevangen maar ook dat was dicht omdat het beschadigd is door de aardbeving in september. Toen hebben we een beetje door het centrum gereden maar ook daar was niet veel te doen.
Morgen is het eerste kerstdag, en is hier bijna alles dicht. We willen wat natuur dingen gaan bekijken en misschien even naar het strand gaan. Tegen de avond rijden we naar Kaikoura, of zoiets. Daar hebben we voor zondag een boottocht geboekt om walvissen, en misschien ook dolfijnen, te bekijken! Als het goed weer is rijden we smiddags door naar Halmer Springs, hotpools en geisers zijn daar. De dag erna rijden we naar Picton en hebben we de overtocht terug naar het Noordereiland. Daar willen we nog even Wellington in en Napiers bezoeken en dan gaan we richting de familie. Twee weken lekker uitrusten, hopelijk in de zon! En wat surfen, met doflijnen zwemmen enzovoorts.
We willen jullie allemaal een hele fijne witte kerst wensen! Vooral goed eten en drinken, proost!

Liefs Wim en Ellen

• 24 December 2010 - 08:54

Marlot:

Jullie ook hele fijne kerstdagen!!
    Veel plezier bij jullie familie.
    Wij hebben inderdaad een witte kerst, het sneeuwt hier al dagen :)
    Dat veel eten en drinken komt helemaal goed, bij jullie vast ook wel!!

Liefs Marlot

• 24 December 2010 - 09:38

Clara:

Hoi Ellen en Wim

heb alle verslagen gelezen, maar nog geen tijd gehad voor een reactie, dus bij deze.
    Jammer dat het weer niet mee zit, ik ben het weer op mn telefoon aan het volgen, en zie regelmatig regendruppels verschijnen. Verder klinkt het als een machtig mooie vakantie.
    Hier gaat het leven gewoon door, bizar eigenlijk.
    Het sneeuwt als een dolle, heb gisteren en vandaag al 2 keer vastgestaan met mn autootje (geen winterbanden tja) Regen klinkt iig niet al te slecht op dit moment ;-)

Ik wens jullie een zonnige kerst
    grtz, Clara

• 24 December 2010 - 10:45

Ron:

en omdat Clara het niet doet, natuurlijk ook een zonnige kerst van mij

• 24 December 2010 - 15:46

Lynn:

Hee Wim en Ellen!!!

Ja, het is echt ongelooflijk hier! Het is een witte kerst, en wat voor eentje! Niet normaal!! Ik stapte gisteravond uit de auto, toen was t nog aan het sneeuwen (en het heeft de hele nacht nog doorgesneeuwd haha) en ik stond tot mn enkels in de sneeuw!!
    Het is echt te bizar voor woorden, niet echt Hollands, maar t heeft wel wat :)

Wat jammer dat in Christchurch alles dicht was! Zo'n Maori museum klinkt wel gaaf, maar goed, dan heb je nog wat te zien als je ooit weer terug komt ;) Want t klinkt zo goed daar, super mooie natuur, wel wat veel regen haha, maar de natuur en de dieren klinkt echt super! Ik kan me voorstellen dat je zeker terug wil komen!

Wel veel foto's blijven maken he, want als je terug bent mag je me mooi een avondje weg laten dromen bij de foto's en verhalen van jullie avonturen daar :D

Heel veel plezier nog, een fijne kerst (voor zover je dat gevoel hebt met dat weer daar :p) en ik kan niet wachten tot je weer een verhaal post :)

Kus, Lynn

• 24 December 2010 - 15:49

Haik:

Ha ellen en wimpiej,

T zit neet met mt t wear he... hoapelijk hub gr strx zon inderdaad t is ug gegund! verder is t waal erg gaaf geluifg he:D

Ameseer ug! en tot snel weer!

Groetjes oet oosteriek van Haik en Fam.

• 24 December 2010 - 16:31

Denizzle:

Hey Elliej en Wimmiej..!
    Dat eten en drinken komt wel goed hier. Jullie ook een hele fijne kerst en jullie zullen vast en zeker ook goed eten en drinken.
    Hopelijk hebben jullie de laatste 2 weken veel zon.
    Groetjes Denizzle

• 24 December 2010 - 18:27

Mart En Els.:

Hoi ellen en wim ( bello) heb alle kalkoenen en konijnen verkocht op het werk en ben blij dat ik vannavond nergens meer naar toe hoef. Mart heeft net weer sneeuw geruimt er ligt zo'n 30 cm in oostenrijk is dat fijn he wim maar hier...... ? Jammer van die regen bij jullie. We wensen jullie n fijne kerst en een zonnige vakantie toe en tot volgende Week. Groetjes en n dikke knuffel van ons allen voor jullie 2

• 24 December 2010 - 19:44

Jannicke:

Hele fijne kerstdagen voor jullie!
    Jullie missen hier nu zo'n 40 cm sneeuw waar niet doorheen te komen is :P Oftewel, in Nieuw-Zeeland is het veeeeeeel beter!!

Liefs, Jannicke

• 24 December 2010 - 22:29

Loed:

Hoi Wim en Elen,

Vanuit `klein Oostenrijk` (alles is wit hier) rustige kerstdagen gewenst. Ook hier zal `t (zoals altijd) niet aan `t eten en`t drinken (neem nog `n maltje) liggen.
    Bedankt voor de kaart en geniet van jullie reis.
    Groeten, ook namens Git

• 25 December 2010 - 10:05

Jeanne:

Auch veur uch zalig Kersmis!
    Ich hub noe vriej toet 31 december. Hoof ich gelukkig ff neet meer door dae witte tattie nao Venlo te sjliddere. Hub ut helemaol gehad met dae sjnee; dus zon veur uch en veur os!
    Sjtraks komme mam, Toos en Dana biej os gourmette. Veer zulle d'r eine op uch drinke! Amuseer uch verder.
    Dieke knoevel oet Neel - Jeanne

• 25 December 2010 - 21:47

Quinta:

Heey Ellen en Wim,

Enne is het inmiddels opgehouden met regenen bij jullie? Zit nu uit te buiken van het kerstdiner en moregn gaan we maar weer eens een wandeling maken met de jongens met de slee, tja wat moet je anders met zoveel centimeter sneeuw he? Dinsdag en woensdag zou het gaan dooien, maar dat zou dan weer niet doorzetten waardoor het waarschijnlijk met oud en nieuw weer erg koud zou worden. Laat ik dit jaar maar geen 200 rotjes kopen.....
    Ik wens jullie nog een fijne kerst en geniet nog van wat komen gaat.
    Een dikke kerstknuffel van Quinta en de mannen

• 28 December 2010 - 20:41

Loed:

Dat van de kaart blijkt op een misverstand te berusten. S.v.p.als niet gelezen beschouwen.
    Groetjes.