Bangkok en Ko Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Bangkok en Ko Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Bangkok en Ko Chang

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 April 2013 | Thailand, Bangkok

De vlucht van Abu Dhabi Du naar Bangkok was ook erg chill. Etihad airlines heeft mooie vliegtuigen met goede service. We hebben veel geslapen en met twee Duitsers gepraat die bij ons zaten. Rond 5u landden we op Bangkok airport waar het 33 graden was, hè wat vervelend ;) Op weg naar de bagage nog een Engels meisje leren kennen. Even geld gepind en er achter gekomen dat Sharona haar pas niet werkt waardoor het voor haar een goedkope vakantie wordt ;) Eenmaal buiten samen met onze Duitse homies een taxi gepakt, op hun kosten hihi! Na een wilde taxi rit aangekomen in het hotel en na een verfrissende douche het centrum ingedoken. We voelden ons meteen op ons gemak in de relaxte vibe van Bangkok. Lekker gegeten en wat rondgestruind tussen de toeristenkraampjes en outdoor massagesalons. Donderdag een hele dag sight seeing gedaan. Eerst het paleis + bijbehorende tempel bezocht. Hier al meteen gemerkt dat sommige Thaien niet erg toeristvriendelijk zijn. Ze proberen je de verkeerde kant op te sturen of wijs te maken dat je bezienswaardigheden alleen op bepaalde tijdstippen kunt bezoeken. Gelukkig wordt je hier veelvuldig op geattendeerd! Laterna nog twee tempels bezocht, waarvan een met een gigantische reclining boeddha. Zeer indrukwekkend! Hier moesten we geheel in stijl met het huidige mode beeld (niet!) een mooie gifgroene soort van badjas aantrekken. Dit omdat je geen blote armen en benen mag tonen, uit respect. De tempels zijn erg mooi met veel overdaad aan goud en bloemen. Aan de overkant van de rivier, die we per ferry bereikten (a 3 Baht pp= 0,075 eu) bevindt zich nog een mooie tempel, minder overdadig aan goud met meer bloemen mozaïek. Hier een 82m, supersteile, hoge toren beklommen met een mooi uitzicht over de stad. Dit klimmen werd nog bemoeilijk door de charmante lange omslagrokken die je hier aan moest trekken. Tussendoor een heerlijke lunch van vers fruit gehad en als echte geïntegreerde Thaien een stel toeristen de weg gewezen! Toen de voetjes moe waren een TukTuk (rose natuurlijk, je moet ergens op selecteren) naar het hotel gepakt en lekker in het zwembad geplonst! Savonds weer lekker gegeten en over Koh San Road gestruind. Ennnnn een welverdiende voetenmassage gehad voor maar liefst 3 euro. Naast ons kreeg een man een Thaise massage. het zag eruit alsof de masseuse de man op wilde vouwen om in een koffer te stoppen. De dag afgesloten met een cocktail en toen waren we echt KO! Gister hebben we een daytour gedaan. Sochtends een floating market bezocht, erg leuk maar heel chaotisch haha! Vervolgens een lange rit naar de bridge over de river Kwai, wat niet zoveel voorstelde, op het historische verhaal erachter na. Hierna kregen we een Thaise lunch en kwamen we bij toeval het Engelse meisje van het vliegveld tegen. Ook twee Nederlandse meisjes ontmoet waarvan eentje Sharona haar pinpas dilemma oploste! Ze moest de pas even activeren voor Azië (iets nieuws van de Rabobank) Toch niet zo'n goedkope vakantie after all :(. Daarna naar de Tiger Temple in het heetste gedeelte van Thailand, en heet was het!! Deze tempel viel erg tegen en was niets van wat we verwachten te zien. In een grote kooi/grot lagen ongeveer 12 tijgers. Iedere toerist wordt aan de hand meegenomen en langs een stuk of 6 tijgers geleid waar foto's worden gemaakt. In de rest van de tempel (outdoor) lopen wat dieren rond en een paar monniken met jonge tijgers aan een ketting. Ze gaan slecht met de dieren om en proberen dit te verhullen door er mooi bij te lachen. Het idee van animal shelter/rescue lijkt in de praktijk toch meer gericht te zijn op toeristen en geld. Dit gaat ten koste van de tijgers die niet in gevangenschap horen te leven. We hebben dan ook spijt van ons bezoek, dit is een echte afrader!! Na een lange rit helemaal kreupel teruggekomen in Bangkok, onze chauffeur leek het begrip vloeiend remmen en uitrollen toch niet helemaal begrepen te hebben. Na dinner en cocktails lekker naar bed! Vandaag is Sharona haar birthday, hieperdepiep hoera!! We zijn met de taxi-bus-pick up truck-ferry-pick up truck naar lonely beach op Koh Chang gereisd. We hebben ons eigen Robinson Hutje vlakbij het strand. Wederom lekker gegeten en aan de cocktails om Sharona haar 25ste (ssssst) levensjaar goed te beginnen. Afgelegen stadje en een Bob Marley zanger erbij en t hippie gevoel is compleet! Op begeven moment twee Eindhovenaren ontmoet die op Koh Chang zijn om hun synchroonzwemmen te oefenen. Ze willen meedoen aan de olympische spelen van 2018 en zijn al zover dat ze samen kunnen aftellen;)! Eentje was al 4 paar slippers verloren en toen we verder gingen kon hij hier z'n 5e paar aan toevoegen. We zijn met z'n vieren naar n feestje gegaan, wat met een paar buckets wodka/red bull tot in de late uurtjes erg vermakelijk was. Op het zand tussen de palmbomen en hutjes veel mensen leren kennen en erg gelachen. Maandag gaan we terug naar Bangkok en nemen we de nachttrein+bus naar Chang Rai. Thailand bevalt ons tot nu toe erg goed! De Thaien spreken niet zo goed Engels maar de vibe is heerlijk, het weer en eten zijn goed en alles is hartstikke duur (NOT!) We gaan eens een ontbijtje wegwerken met onze asses op het prachtige witte idyllische zandstrand liggen! Tot de volgende keer kou kleumpjes! Xxxxxx Sharona en Ellen

• 07 April 2013 - 10:46

Wim:

Tja, nieks zo good as ein sjlèg laeve. Jaomer Sjaroon dèt dien truuk mit de bankpas misluk is. Haha. Ich zal kieke of ich volgende waek 2 daag vrie kèn kriege. Kom ich ff dae kanjt oet. Same unne aovend chille op ut stranjd, vèske aete, pötje aziaaties beer.
    Meide, tof dèt geer uch zo ammezeerd. Keep up the lazy work. Groete van pap.

• 07 April 2013 - 11:31

Jolanda Sonnemans:

Wat een leuk verslag weer van jullie avonturen.Zo te horen hebben jullie het goed naar je zin,geniet van het dagje strand en ik hoop dat er ook nog foto's gaan volgen.Groetjes aan de synchroonzwemmers en haudoe

• 07 April 2013 - 11:33

Jeanne:

Ha maedjes, ut klink allemaol waal errug vervaelend. Haop det geer ut oet kint haaje toet eind april :)
    Sharona, proficiat mit dien 25ste! Ich zal d'r eine op dich drinke vanaovend. In Neel alles good. Giester Terri verhoest nao zien nuuj appartement in Tilburg. Zuut d'r sjoon oet! En de Gamma in Tilburg kin ich inmiddels auch blindj vinje want dao bun ich giester 3 keer gewaes.
    Eindelik vandaag ein bietje zon in Hollandia mer kaad is ut nog waal. Geneet dus van ut zunke en alles waat op uch paad kump! Heel vaol plezeer en ich blief uch volge! Dieke kus - Jeanne

• 07 April 2013 - 11:34

Lynn:

Ohh meiden,
    wat heerlijk die verhalen! Ik zou er zo bij willen zijn! Geniet ervan! En blijf maar.lekker verhalen schrijven, super leuk om te lezen!!
    Xx Lynn

• 08 April 2013 - 18:29

Marjan Bollen:

Hallo Ellen en Sharona,

Ik lees het al: het gaat goed met jullie. Sharona jij nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ellen, ik ben blij dat je je verder weer goed voelt. Geniet met volle teugen, maar dat doen jullie toch wel. Zo'n raad hebben jullie niet nodig. Een heel leuk reisverslag. Ik blijf ze met plezier volgen. Intussen werken pap en ik wel door. Wat kunnen pap en Jeanne dat mooi in het dialect vertellen. Nou amuseer jullie en tot schrijvens. Groetjes Marjan

• 11 April 2013 - 09:17

AV:

Hey girls,
    Lekker chillen, ruiken, proeven en je overgeven aan het onbekende,
    een groot avontuur.
    Sharona, proficiat.
    Levendig verslag, ik blijf jullie volgen (indien mogelijk in A).
    X AV

• 11 April 2013 - 10:19

Frank J:

Hoi ellen,
    Leuk om te lezen dat het je goed vergaat. Geniet er nog van. Grtn