Regen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 December 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Dag mensen in het ondergesneeuwde Nederland!

Nadat we na ons laatste berichtje terugkwamen bij ons busje hadden we een parkeerboete. 45$!! Omdat we niet voor lang genoeg betaald hadden hahaha. Ach ja, kan gebeuren.
We zijn 'smiddags nog naar het House of Parliament geweest en hebben daar een rondleiding gehad. Was heel interessant. Daarna richting een camping gegaan waar we mensen uit Geleen tegenkwamen. 'savonds bij een Chinees restaurant gegeten. 'smorgens moesten we om half 10 in Wellington zijn en om half 11 vertrok onze ferry richting het Zuidereiland. De tochten staan erom bekend dat ze heel ruig kunnen zijn waardoor veel mensen zeeziek worden, maar het was gelukkig een heel rustig tochtje. Het laatste stuk zelfs zonnig, terwijl we tussen de bergen heen voeren, erg mooi/idyllisch!
Na onze aankomst in de haven van Picton zijn we door de bergen naar Westport gereden aan de Westkust. Een stukje van de reis nog twee Amerikaanse backpackers meegenomen. Het was een hele mooie rit. Ontzettend veel verschillende landschappen. Van wijngaarden, tot oostenrijkse bergen tot rotsblokken en grote rivieren. Het was de hele dag mooi weer, maar we zaten in de auto dus hebben er niet zoveel aan gehad. Westport is voor Zuideilandse begrippen een stad, maar er wonen maar 6000 mensen. Op het hele zuidereiland wonen dan ook maar 600.000 mensen, verspreid over 3x Nederland.
Vandaag zijn we verder gereden naar de Frans Jozef Glacier (gletsjer). Onderweg zijn we gestopt bij de pancake rocks. Rotsen die uit allemaal laagjes zijn opgebouwd. Het was heel mooi maar het regende ontzettend dus na 20minuten waren we doorweekt! We zijn rond 4uur aangekomen in Franz Josef. Omdat het regent heeft het geen nut om naar de gletsjer te gaan, dus dat doen we morgenvroeg.
Het is echt verschrikkelijk weer. Gister overdag heeft de zon geschenen, maar voor de rest regent het alleen maar. Ze hadden hier 2 maanden geen regen gehad dus alles komt nu naar beneden. Morgen is het iets beter, dinsdag weer niks, en daarna wordt het goed weer(hopen we).
We zitten nu in een cabin, omdat we na 3 dagen regen het vochtige busje even moe zijn. We hebben een soort huisje met een keukentje en een aparte slaapkamer. Even lekker in een bed slapen!! Morgenvroeg gaan we naar de gletsjer, zijn we net als jullie even in de sneeuw;) Daarna rijden we naar het zuiden. Woensdag gaan we naar Milford Sounds. Daar maken we een boottocht door de fjorden. In Milford Sounds is ook een deel van Lord of the Rings opgenomen. Na woensdag gaan we naar de oostkust van het eiland waar we pinguins, walvissen en dolfijnen gaan bekijken. Ook brengen we een bezoek aan Christchurch, een schotse stad. Een van de laatste dagen gaan we nog naar de geisers/hotpools ergens in het noorden van het eiland. De 28ste is onze overtocht terug naar het Noordereiland.
Zo, nu heb ik wel weer genoeg verteld. We gaan eens wat eten enzo. Geniet van de sneeuw, hopelijk hebben jullie een mooie witte kerst.

Liefs Wim en Ellen

• 19 December 2010 - 10:00

Denise:

Heyy elliej en wetsuite wim!

Ik vind het echt leuk om jullie verhalen steeds te lezen. Zo te zien amuseren jullie je goed. Jammer van de regen, maar daardoor kan je wel even lekker in een bed liggen. De rest van jullie reis zal vast veel zon hebben. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Goeie reis
    XxX

• 19 December 2010 - 10:27

Jeanne:

Eeders keer weer leuk om in te loggen en uch te volge. Helaas hub ich ut telefoontje van Wim gemis, mer det kump waal weer. Ich had vriejdig de kersborrel van Top-Care en giester oet gaon aete mit Hans in Pruuses. Wim, det waas get veur dich; dao gaon veer haer es geer weer thoes zeet. Heelik; grote lep vleis en alles d'r op en d'r aan. Have fun en vaol foto's maken van de pinguins!

• 19 December 2010 - 11:35

Lindy En Tom:

Heyy Ellen en Wim,

Zo te zien vermaken jullie je wel, jammer dat het regent. Ben benieuwd naar de dolfijnen! Hier ligt echt een dik pak sneeuw, hoop dat het blijft liggen voor de kerst. Veel plezier nog en niet te veel gekke amerikanen meenemen ;)

Gr Lindy en Tom.

• 19 December 2010 - 12:33

Danny:

Hee Ellen,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken :)!
    Alleen jammer dat je door de regen niet naar de gletsjer bent gegaan.

Het lijkt me gaaf om die dolfijnen in de natuur te kunnen zien.

Geniet er nog van.

Gr's Danny

• 19 December 2010 - 17:14

Haik:

Ha ellen en Wim,

Leuk om te kinne volge wat gr allemoal doont. Klink oug errug good allemoal;) bevalt t buske verder waal good? ghoap t mer! T landj klink erg mooi! ameseer ug murge op de gletsjer en tot snel!

Xx groetjes Haik