Hmm wijntjes vs Mc Arguiment - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Hmm wijntjes vs Mc Arguiment - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Hmm wijntjes vs Mc Arguiment

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 December 2011 | Argentinië, Salta

Hola chicos y chicas, como estas a Hollanda?
In Argentinie gaat alles goed! De wijntour was geweldig. We zijn met onze dormgenootjes en een andere hostelgenoot (Craig uit Engeland) naar Maipu vertrokken. Bij Mr. Hugo hebben we fietsen gehuurd en zaten we om 12u aan ons eerste glaasje rode wijn. Daarna op de fiets gestapt en het wijnmuseum en een olijfgaard bezocht. Vervolgens een pokke end gefietst naar de eerste winery. Het was een familiebedrijf. We kregen een rondleiding en hebben 4 wijnen geproefd. 3 rode en 1 soort van rose dessertwijn. De volgende stop was een moderne winery. Hier hebben we de rondleiding overgeslagen en wederom 4 wijnen geproefd. 3 rode en een witte, sauvignon blanc. We waren behoorlijk teut daarna haha! Omdat het al 5uur was hebben we alleen nog een korte stop bij de beergarden gemaakt en zijn vervolgens teruggekeerd naar Mr Hugo, waar we nog meer rode wijn kregen. Ondertussen een Belgische jongen, Frederik, leren kennen. En een Engels stel dat ruzie had omdat hij vond dat zij te langzaam fietste.. Met zn 8en de bus terug naar Mendoza genomen waar we lekkere vette McDonalds hebben gegeten. Het engelse stel kreeg hier wederom ruzie en Craig doopte hen om tot: Mc Arguiment hihi. sAvonds nog met de hostelgenootjes en Frederik op stap geweest. Lekker tot half 3 op een terrasje gezeten en daarna een bar ingedoken. Hier kwamen we het meisje van het Engelse stel tegen. Guess what, ze hadden weer ruzie gehad en ze was maar alleen wat gaan drinken. Om half 5 lagen we in bed na een hele gezellige dag! Helaas ging om 9u de wekker weer omdat we moesten uitchecken. Om 12.30 de bus naar Salta gepakt, Chicago ging ook mee. Na een relaxte busreis, waar we nog wat Nederlanders hebben leren kennen, kwamen we de volgende dag aan in Salta. Leuk hostel, de 7 dwergen. Zijn met zn drieen de stad in gegaan waar we een cathedraal hebben bezocht. Daarna zijn we naar het museum MAAM gegaan, dat gaat over kinderen van incas die als mummie werden geofferd aan de goden. Een kind wordt er zelfs tentoongesteld, heel indrukwekkend. sMiddags nog een beetje gewinkeld en savonds heeft Chicago pasta voor ons gemaakt. Volgende dag om 6u op omdat we een excursie gingen doen. Eerst naar de jungle gereden waar we een kleine wandeling hebben gemaakt. Toen naar de 7color mountain gereden. Vervolgens een prachtige rit door de bergen, naar een hoogte van 4.185 meter waar we een geweldig uitzicht hadden. Aan de andere kant van de berg lagen de zoutvlaktes. Daar allerlei grappige special effect fotos gemaakt. Op de weg terug nog gestopt in een dorpje voor de lunch en langs wat winkeltjes gestruind. Sharona heeft een heel leuk kleed gekocht! sAvonds in Salta geweest uit eten met zn 3en, lekkere vette pizza met kaas en ui. Als toetje een heerlijke vruchten smoothie. Die zijn echt verslavend hier! De volgende morgen afscheid genomen van Chicago. Gezellige tijd gehad, waarin Chicago erg aanwezig was(tja Amerikaan he) en we veel opschepperigheid over Chicago hebben gehoord, haha. Gistermiddag zijn we lekker in het lokale zwembad gaan zwemmen, beetje gechilld en in de zon gelegen. Toen we savonds wouden gaan eten kwam er opeens een hoos/hagelbui uit de lucht, dus we moesten het eten uitstellen tot 22u. Vandaag nog even wat gewinkeld en een smoothie gedronken en we zijn nu aan het wachten tot we om 4u op de bus kunnen stappen. Gaan naar Iguazu, waar de watervallen zijn die ook in de top 7 van natuurwonderen staan. Het wordt een rit van 24u!
Funfacts: 1. volgens Craig spreken we vloeiend Spanglish. 2. in het spaans zeg je voor ik begrijp het niet no entiendo, wat wij hebben omgedoopt tot no nintendo. 3. in argentinie betalen ze met pesos, 1 peso noemen ze een mango. Toen Sharona gister ergens niet op kon komen viel de mango pas heel laat.
That was all for now. Geniet van de kou in Holland. Wij gaan lekker naar de tropen! Ciaoooooo x

• 05 December 2011 - 18:34

Roxanne :

Heeey zoepsjeut!

Haha wijnproeverij..ich haaij kinnen weten det zoget neet good geit he ;) klinkt waal heel leuk allemoal! Hiej is vandaag veul reagen en naate sneej gevallen :( Geniet van het lekkere waer doa en van de tropen!

Xx

• 06 December 2011 - 19:41

Jolanda:

wat een leuke dingen weer gedaan,lekkere wijntjes gekloekd,beter weer als hier,want ik denk dat sint gisterenavond wel van zijn paard is gewaaid ,wat een ...weer en vanmiddag kwam ik uit de kerk en toen lag er een flinke laag hagel,dus geniet lekker van de warmte en de smoothies en pas goed op de mango's en op elkaar kijk weer uit naar het volgende verslag doeiiii xxx

• 07 December 2011 - 07:44

Lindy:

He meiden,

Hier staat de kerstboom al, geniet nog maar even lekker van de warmte daar :P
    Have fun!

xxx

• 08 December 2011 - 12:34

Pap:

Fijn, wien zoepe, nachtbraake ich haai uch oetdrukkelik gezag det geer ugge femielienaam in ut boetelandj neet te grabbel mos gooie.
    Maar ja.
    Höb geer al Tena Lady gekoch?
    Bie die watervalle wo geer noe nao toe gaot, klatert ut water zo hel det geer ut onmeugelik op kent haaie.
    See you girls and have lots of fun.

Pap en veur dich Sjereunke, de pap van dien vriendin. xx

• 08 December 2011 - 12:35

Pap:

Maar ja.
    Höb geer al Tena Lady gekoch?
    See you girls and have lots of fun.

Pap en veur dich Sjereunke, de pap van dien vriendin. xx

• 08 December 2011 - 19:22

Iris:

Klinkt weer superleuk!! En ook grappig! Geniet er nog maar even van!!

• 09 December 2011 - 14:13

Clara:

He gelukkig niet alleen hier hagelbuien ;-)
    Die wijn-excursie klinkt iig wel erg leuk, hier gaan we maar gluhwein drinken als je terug bent :-D

• 09 December 2011 - 14:41

Vanessa:

ik heb vandaag eens even jullie verhaaltjes gelezen.
    lijkt me helemaal super daar!! heel veel plezier de rest van jullie reis,ik heb genoten van jullie lollige schrijfwijze !
    groetjes vanessa