Dont cry for us Argentinaaaaaaa - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Dont cry for us Argentinaaaaaaa - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Dont cry for us Argentinaaaaaaa

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Dag allemaal,

Ons laatste dagje:(, we willen helemaal niet naar huis. De tijd is zo snel gegaan! Maar goed.
Busreis naar Buenos Aires was heel fijn . Beste maatschappij tot nu toe. De service was heel goed en het eten was lekker. Het enige nadeel was dat de airco ontzettend hoog stond waardoor ik erg verkouden ben geworden. Dinsdag om 6.30 in BA aangekomen. Met de bus naar ons hostel gegaan waar we meteen in onze kamer konden. Lekker gaan douchen en ontbijten. Daarna zijn we uitgebreid gaan shoppen. Hebben half BA leeggekocht haha. Onderweg nog belaagd door allemaal mensen die tours en tangoshows aanboden. Hebben er een gekozen en zijn savonds naar het oudste tangohuis van BA geweest. Kregen eerst een uur groepsles in tangodansen, wat superleuk was! Daarna een drie gangen diner en toen een show van 2 uur. Met dans, zang en nog wat acts. Het was een hele mooie avond! Voordat we gingen heeft Sharona nog OO uitgevoerd:operatie oor. Ik had een wattestaafje gebruikt en het watje was in mn oor blijven zitten haha. Woensdag zijn we naar een oude farmacie, een oude boekwinkel en een museumpje geweest. Daarna naar de moderne wijk van BA gelopen, het businesscentrum. Hier geluncht. Het regende helaas bijna de hele dag:( niet echt wat we van onze laatste dagen hadden verwacht. Sharona kreeg gedurende de dag steeds meer jeuk. Ze bleek bedbugs te hebben en ze is er allergisch voor dus ze had behoorlijke plekken. Terug naar het hostel gegaan en er melding van gemaakt. We kregen meteen een nieuwe kamer, prive dus dat was wel fijn. sAvonds met een vrouw en haar zoon (uit Australie) gaan uit eten. Restaurantje in de buurt met een lopend buffet. Het was heel gezellig! Gister zijn we hier om de hoek naar een ander tangohuis gegaan. We vonden de groepsles zo leuk dat we nog meer wouden dansen. Hebben nog 2 uur les genomen. We waren met 5 mensen dus het was min of meer een prive les. Het was echt heel leuk en ze vonden dat we hele goeie beginners waren! De vrouw die de tangoles gaf was net Marijke Helwegen, zoveel plastische chirurgie had ze gehad haha. Na de tangoles geluncht en toen naar Plaza de Mayo gegaan. Daar wordt iedere donderdagmiddag geprotesteert door moeders waarvan de zonen in het Argentijnse regime van Junta eind jaren 70 zijn verdwenen. Daarna terug naar het hostel omdat het alweeeeer regende. Om 6uur zijn we samen met de Australische vrouw naar Teatro Colon geweest om een muziekvoorstelling van studenten bij te wonen. Was heel erg mooi! Daarna met Lucrecia afgesproken om te gaan uiteten. Zij wist een leuk thais restaurant en het eten (en de wijn) was erg lekker! Na het eten afscheid genomen en gaan slapen. Vanmorgen uitgecheckt en nog even wat gewinkeld. Ennn een overheerlijke vruchten freddo van Havanna gedronken. We gaan zo empanadas eten en om 5u richting het vliegveld. Om 22.20 vertrekt ons vliegtuig naar Amsterdam, daar moeten we een paar uurtjes wachten en dan vliegen we door naar Dusseldorf waar we zaterdagavond om 22.10 aankomen. We hebben samen een ontzettend mooie en leuke reis gemaakt. Veel indrukwekkende dingen gezien en leuke mensen leren kennen. We willen zeker nog eens terug naar Latijns Amerika.

Dont cry for us Argentina, the truth is well never leave you..

• 17 December 2011 - 21:46

Jolanda:

ben blij dat jullie een supermooie tijd hebben gehad,maar wij thuisblijvers zijn blij als jullie weer lekker thuis zijn tot gauw xxx

• 18 December 2011 - 12:24

Clara:

Welkom thuis, in het koude gure maar o zo gezellig Nederland

ben erg benieuwd naar jullie foto's

• 19 December 2011 - 11:58

Lies Beek:

Nou dame,s zo te zien zit het er al weer op maar het is overduidelijk dat jullie het heeeeel erg naar je zin hebt gehad.Ik denk dat de naderende kerst wel weer veel goed maakt.
    groetjes en tot jullie volgende reis!!!