Iguazu y Iguacu (Brasiliaaaaa) + Junglebook - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Iguazu y Iguacu (Brasiliaaaaa) + Junglebook - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Iguazu y Iguacu (Brasiliaaaaa) + Junglebook

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 December 2011 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Olaaaaaaaaaaaaaa, gegroet Hollanders.

Onze rit naar Iguazu was erg lang. 24 en n half uur in de bus, maar we hebben ons goed geamuseerd. Een paar engelse films gekeken en elkaar wat verveeld. Op het laatste stuk was de bus meer een streekbus, er stapten allerlei locals in en uit. De bedienende chauffeur was een grappig mannetje met n braaf kapsel en nasale stem hihi. In Iguazu stapten vanuit het busstation zo ons hostel in. Er was een zwembad, wat we overigens niet gebruikt hebben. Sharona werd na 2 minuten al door de muggen belaagd:( Savonds zijn we gaan uiteten in een tentje wat er heel leuk uitzag, het eten was alleen minder. Volgende dag vroeg opgestaan om de Argentijnse zijde van de watervallen te bezoeken. Eerst naar het gedeelte Devils Throat geweest. Hier komen een heleboel watervallen in een stortval naar beneden, ongelofelijk!!! Sharona fungeerde als de vlinderfluisteraar, allerlei vlinders liften op haar mee. Daarna de twee wandelingen gedaan, waar we natgespoten werden door de watervallen. Het ene uitzicht was nog mooier als het andere. Helaas konden we niet naar het eilandje omdat de waterstand te hoog was. Bij het terugwandelen nog een aantal aapjes en een tucan gespot. Savonds met Joram (een nederlands dormgenootje wat gaan eten). We hadden allemaal biefstuk, maar die van Joram en Ellen waren niet goed doorbakken. Daar kwamen we de volgende morgen achter:( Sharona heeft haar halve bief aan de zwerfhonden gevoerd, toch weer een mooie contributie aan de samenleving;) Op de kamer nog met zn 3en een potje pesten gedaan. Toen Sharona haar tanden ging poetsen zat er een reuze kakkerlak op de badkamer. Toen hij opeens begon te vliegen zorgde dit voor een hoop histerisch gegil. Gelukkig kwam onze redder in nood, Joram, de kakkerlak verwijderen. Hij gooide hem door t raam. Toen hij evenlater weer de badkamer opliep viel echter het raam eruit, glas gebroken, en bleek er een hor voor het raam te zitten. Hij heeft de kakkerlak toen met veel moeite in zijn schoen gevangen en buiten gezet. Het was een hilarische happening. Volgende morgen naar het dierenhospitaal geweest, erg leuk en leerzaam. Veel dieren gezien! Daarna naar Brasil vertrokken. Bij de grens in Argentinie uitstempelen en in Brazilie weer instempelen (weer een stempel erbij). Dit was het voor nu want onze internet tijd zit erop. Beschrijving van de Pantanal komt de volgende keer. Nu op naar Buenos Aires! Ciaaooooooo xxxx

• 12 December 2011 - 13:23

Wim:

ziet er weer gaaf uit, ga nu een cursus glaszetten en vliegenvangen voor jullie bestellen bij het LOI. Wanneer jullie twee je netjes blijft gedragen beloof ik jullie a.s. zaterdag ook te komen ophalen in D'dorf.

pap

• 12 December 2011 - 13:24

Wim:

pap

• 12 December 2011 - 15:28

Iris:

Het is nooit saai bij jullie he ;) hahaha, weer een heel grappig verhaal! En fijne reis!!

• 12 December 2011 - 19:57

Jolanda:

nou zo te horen weer heel wat flora en faune gezien,blij dat jullie weer in de bewoonde wereld zijn en nu nog genieten van jullie laatste dagen ,gegroet avonturiers tot gauw xxx