Eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo mensen in het koude kikkerlandje;)

Gister zijn we dan naar Argentinie vertrokken. Jolanda, Wim en Bram hebben ons naar Dusseldorf gebracht waar we om 6.30 wegvlogen. Om 7u kwamen we in Adam aan waar Sharona heeft genoten van een Mc Breakfast en waar we de enige echte Sven Kramer nog gespot hebben! Om 9.05 konden we boarden, wat niet echt opschoot. Om ongeveer 10.30, 20 minute later dan gepland, lieten we Adam achter ons. De vlucht verliep heel relaxt en rustig, we hebben vooral veel geslapen. Ellen is niet eens bang geweest;)
Om ongeveer 22.30u kwamen we aan in Buenos Aires, het zag er vanuit de lucht al prachtig uit met alle lichtjes. Met een touringbus en daarna een mini bus zijn we naar Lucrecia, in de wijk Palermo, gegaan. Ze was zo enthousiast dat ze haar sleutels in het appartement had laten liggen toen ze ons beneden op kwam halen. Dus we moesten eerst op de complexbeheerder wachten haha. Nadat we iets hebben gegeten zijn we naar bed gegaan.
Vanmorgen om 9 uur stonden we op, met een mooi en warm zonnetje! Na het ontbijt zijn we eerst geld gaan pinnen en toen naar de Zoo geweest. Deze ligt midden in het centrum van Palermo en we hebben veel mooie dieren gezien. Veel ervan hopen we nog in het echt in Brazilie te kunnen spotten over een paar weken. Na een eenvoudige lunch in het park hebben we het museum van Evita bezocht. Het was heel interessant en mooi. Als laatste zijn we nog gaan winkelen in een shoppingcentrum. Maar na een uurtje waren de benen en voetjes toch echt moe en zijn we teruggegaan naar het appartement. Vanavond gaan we met Lucrecia uiteten, eens kijken hoe het Argentijnse vlees nu echt is!
Morgen willen we naar een begraafplaats gaan waar o.a. het graf van Evita is en daarna naar de wijk La Boca.
Argentinie is, wat we tot nu toe gezien hebben, een heel geciviliseerd land. Veel mooie gebouwen en alles wordt best goed onderhouden. We hebben wel al ervaren dat de taalbarierre een probleem is. De mensen spreken weinig tot geen Engels. Maar met wat handen en voeten werk komen we er wel!
Dit was het voor nu. We zullen wat warmte die kant uit sturen;)

Liefs Sharona en Ellen

• 17 November 2011 - 21:53

Jody:

Leuk joh, goed begin van de reis dus! Maar ook nog Brazilie? Wist ik niks van, of ik heb niet geluisterd haha. Gaaf joh!

Veel plezier meiden x
    Liefs

• 18 November 2011 - 06:52

Jamie:

Hey Ellen,
    Veel plezier daar. Ik ga je volgen via de website!
    Groetjes Jamie

• 18 November 2011 - 08:06

Jolanda:

dat klinkt super,dat graf lijkt me wel een beleving om te zien,have fun xxxx

• 18 November 2011 - 08:55

Clara:

Klinktals een goed begin van de vakantie. geniet maar van de warmte, dan genieten wij hier van de pepernoten en warme chocomel

• 18 November 2011 - 09:53

Pap:

good gedaon meidjes, vergaet neet good te eate, de dokter is auch duur.

Pap

• 18 November 2011 - 10:53

Karin:

Wat .....Ellen niet bang geweest tijdens de vlucht. Goed gedaan!
    Niet teveel winkelen in het begin :)
    Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken. Groetjes uit So - est

• 18 November 2011 - 11:41

Jeanne Vanne Kraan:

Heej dames, Klink good allemaol! Sjtuur mer get zon deze kantj oet.
    Vandaag eine dubbele daag veur mich; jaorig, mer veural dinke aan Marjon. Bun mer ein reuske gaon bringe ....
    Heel vaol fun saame en ich blief uch volge natuurlik!
    Dieke kus - Jeanne

• 18 November 2011 - 13:54

Denise:

Hey meiden! Dat klinkt als een goed begin! Succes met de taal en geniet ervan. Xx

• 18 November 2011 - 15:11

Lindy:

Het klinkt super allemaal! Heel veel plezier de komende tijd en ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan doen :D

xxx Lindy

• 19 November 2011 - 10:10

Leonie:

ik hoop dat jullie net zo genieten als wij hebben gedaan.
    het viel tegen kwa temperatuur, niets zo heerlijk als de zon.
    nog gefeliciteerd met je toelating tot je nieuwe studie , de wierookstokjes bij het boedda beeld hebben dus meegeholpen.
    ik blijf op de hoogte via je vader en je weblog
    beide veel plezier.
    leonie -joep

• 19 November 2011 - 11:51

Marijn:

Hey dames!
    Goed om te horen.. Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor! Zou ook graag het zonnetje ff opzoeken!
    Succes met het taaltje.. En geniet ervan!
    Ben benieuwd naar het volgende verhaaltje, hihi!

X Marijn

• 20 November 2011 - 18:59

Lies Beek:

Hallo Ellen en Sharona,wat heerlijk dat jullie van zo,n reis gaan genieten.
    Zo te zien is jullie reisschema wel goed gevuld dus veel plezier de komende weken maar vergeet ons kouwe landje niet helemaal.
    groetjes Lies