Grampians, Adelaide, Melbourne 3.0 en Christchurch - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Grampians, Adelaide, Melbourne 3.0 en Christchurch - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Grampians, Adelaide, Melbourne 3.0 en Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vrijdag is onze laatste dag langs de kust. We rijden via Cape Bridgewater naar het blauwe meer bij Mount Gambier. Door de mineralen die in het water zitten is het meer in de zomer super blauw! Na een heerlijke (soort) rookworst met kaas in bladerdeeg begint de lange rit naar Halls Gap. Dit is een dorpje in het nationale park the Grampians. Gelukkig is het een mooie rit door de bergen en langs allemaal rotsen. Als we aankomen ben ik uitgeput, dus na een bordje fish en chips duik ik mijn bed in. Kijkend naar de kaketoes en kangoeroes buiten val ik in slaap. Zaterdag gaan we eerst ontbijten in het dorpje en daarna is het tijd om het nationale park te verkennen. Met de auto stoppen we bij twee look outs met prachtig uitzicht over het dal. Vervolgens doen we een korte wandeling naar een waterval en een trekking van twee uur. Door de hitte klauteren we op, onder en door de rotsen, maar het uitzicht aan het eind is het dubbel en dwars waard! Terug in het hostel is het tijd om boodschappen te gaan doen. De dichtst bijzijnde supermarkt ligt alleen 28km verderop. 'Even' boodschappen doen, koken, eten en dan naar bed. Op het moment dat ik in bed kruip, ontstaat er echter paniek in het hostel. Er blijkt een gigantische spin op de badkamer te zitten, een huntsman!! Gelukkig is er een dappere Duitser die hem netjes buiten zet. De volgende ochtend rond 8u vertrekken we richting Adelaide, een rit van 6 uur. Rond drie uur leveren we de auto in en is het hoog tijd om een wasje te draaien en even te relaxen. 's Avonds ga ik nog een hapje eten met de Fransman, in de Irish pub. We moeten gigantisch lang wachten. Vervolgens gaat er van alles fout, maar daardoor krijg ik wel mijn eten én twee glazen wijn gratis! Na het eten neem ik afscheid van de fransoos. Om eerlijk te zijn ben ik hem behoorlijk moe. Het was fijn om gezelschap in de auto te hebben, maar zijn melodramatische en tegenstrijdige verhalen over oorlogen, de holocaust en de IS kunnen me gestolen worden. Maandag geniet ik van een lekker luierdagje! Een uitgebreide douche, beetje door de stad slenteren, koffietje drinken, shoppen, boodschapjes doen, top! Om vier uur heb ik in het hostel afgesproken met een vriend van Sharona (Jason), die een aantal maanden per jaar in Adelaide woont. We spelen een paar potjes pool in het hostel en gaan dan uitgebreid eten bij een super goeie Italiaan. Onder het genot van een flesje wijn uiteraard, we zijn niet voor niets in de wijnstreek.. Op de terugweg nog een biertje in de kroeg en dan naar bed. De volgende ochtend slaap ik lekker uit. Na het ontbijt pak ik mijn backpack alvast in voor de volgende dag. Nog even lunchen en om 1 uur worden ik opgehaald voor een wijntour door Mc Laren Vale. De driver is een supercoole Australiër en de rest van de groep bestaat vooral uit 65+ Amerikanen. Samen bezoeken we drie wijngaarden, waaronder Rosemount en Hardy's! Vooral de mosato van Rosemount en de HRB Pinot Noir van Hardy's vallen bij mij in de smaak! De Amerikanen komen allemaal (al snel een beetje aangeschoten) uitgebreid met me praten en van sommigen krijg ik zelfs het adres en telefoonnummer voor als ik ooit in de US kom. Onze driver brengt ons nog even kort naar het strand om een beetje uit te waaien en dan word ik voor mijn hostel weer afgezet. Het was echt een ontzettend leuke middag. 's Avonds nog een biertje en fish en chips met Jason en dan op tijd naar bed! Woensdag moet ik op om 10 uur uitchecken. Daarna ga ik naar de central market, een markt met allemaal groenten, fruit en ander etenswaar. 's Middags nog even met een Canadees meisje naar het strand om bij te kleuren en dan via de subway op weg naar het busstation. Met de nachtbus rijd ik in 11 uur terug naar Melbourne. De rit is best relaxt. Ik luister wat muziek en val al snel in slaap. 's Ochtends om 7 uur komen we aan in Melbourne. Ik kan helaas nog niet inchecken in mijn hostel, maar krijg wel gratis ontbijt en een warme douche! Even later blijkt de fransoos ook in dit hostel te zitten, pff. Melbourne is inmiddels in de ban van de Australian Open en daar doe ik graag aan mee. Ik heb een kaartje voor de volgende dag, maar er wordt ontzettend slecht weer voorspeld. Als het schema bekend is, blijkt ook nog dat Tsonga op Margaret court speelt (een van de court waarvoor je extra moet betalen). Ik besluit naar de stad te gaan om te kijken of ik mijn ticket voor de dagsessie kan upgraden en dat kan! Via de sushi hub en de supermarkt ga ik terug naar het hostel, om de rest van de middag en avond tennis te kijken. Vrijdag vlug ontbijten en dan op weg naar de tennisvelden. Het regent inderdaad, maar gelukkig zit ik de eerste drie wedstrijden binnen in de Margaret Court Arena. Naast een hele lieve vrouw uit Sydney kijk ik de wedstrijden van Nichikori, Tsonga en Radwanska. De sfeer is heel goed en ik vind het echt super! Tegen 4 uur is het droog en verhuis ik naar buiten. Even kijken hoe de rest van het terrein eruit ziet en dan naar baan 2 voor Cilic! Na 12 uur non-stop tennis te hebben gekeken, ga ik terug naar het hostel. Zaterdag lekker uitslapen, m'n backpack inpakken en voor de verandering lunchen bij de sushi hub! Op aanraden van Erik ga ik naar het oudste huisje van Australië, Cook's cottage. Daarna nog even tennis kijken en na het eten de stad in. Ik zit net aan mijn tweede wijntje als er een bekend meisje voor het raam naar me staat te zwaaien. Een vriendin (Lisette) van mijn surrogaatzusje uit Roermond, hoe bizar! Nog een drankje op de rooftop bar van Naked for Satan en dan kruip ik in bed. 's Ochtends krijgen we pannenkoeken als ontbijt, lekker! Om 12 uur heb ik met Lisette afgesproken om koffie te gaan drinken. Het is erg gezellig maar ik moet na een uurtje terug naar het hostel omdat ik word opgehaald met de airport shuttle. In de shuttle kom ik een Nederlandse jongen tegen die vanuit de Nederlandse overheid in Canberra werkt, interessant! Op het vliegveld snel inchecken en dan tennis kijken haha. Ik merk dat ik gespannen ben voor de vlucht, dus voor het boarden neem ik een slaappil. Gelukkig is de stewardess erg attent en zit ik naast twee lieve Indiaase meisjes. Ik slaap een beetje en na een vlucht van drie uur land ik in Christchurch, Nieuw-Zeeland. Als ik door de douane ga, word ik staande gehouden omdat de hond fruit in mijn bagage ruikt. Gelukkig heb ik alles netjes weggegooid en laten ze me snel weer gaan. Als ik door de exit loop, staat m'n papje op me te wachten. Fijn, ik heb hem echt gemist! Even snel iets eten en dan rijden we naar het hostel. Het is een oude gevangenis die is omgebouwd tot hostel, echt heel cool. We hebben elkaar veel te vertellen. Na een flesje wijn duiken we om 2 uur toch maar ons bed in. Ik val als een blok in slaap! Maandag gaan we de stad in, waar na de vorige aardbeving niet veel van over is. 70% van de gebouwen is verwoest/gesloopt en de stad is druk bezig met de wederopbouw. Eersteen ontbijtje en dan bezoeken we de container maal, kartonnen kathedraal en een expositie over street art. Alle drie erg cool! Als laatste brengen we een bezoek aan quack city, een museum waar alles over de aardbevingen en de wederopbouw wordt verteld. Daarna boodschappen doen en terug naar het hostel. Na een biertje en een douche heeft mijn vader behoorlijk last van zijn been. Voor de zekerheid rijden we even naar de dokter. Zij ziet niets verontrustends, maar prikt wel bloed om eventuele trombose uit te sluiten. Het is inmiddels al laat, dus we gaan meteen door naar de Irish pub voor een hapje en een drankje. Het eten smaakt erg goed! Nog één biertje en dan zoeken we onze cel weer op. Dinsdag uitgebreid ontbijten, terwijl we bijpraten over wat zaken thuis. Als we al onze spullen hebben gepakt, rijden we langs de dokter voor de uitslag van de bloedtest. Gelukkig is alles in orde, dus we kunnen met een gerust hart richting Wanaka/Queenstown vertrekken!

  • 28 Januari 2016 - 08:33

    Ans:

    Hoi Ellen en pa,
    Een gezellige tijd saampjes, geniet van alles om jullie heen en van elkaar.
    Gelukkig hoeft Erik zich niet druk te maken om de fransoos :) je weet het natuurlijk nooit zo ver van elkaar! Nee, zonder gekheid, ik ben toch wel blij dat hij niet bij je in de smaak viel.
    Een prettige voortzetting van je wereldreis,
    Jos en Ans

  • 28 Januari 2016 - 09:30

    Saskia Van Deijne:

    Wat een mooie belevenissen weer! Geniet van de tijd en reis samen met je vader!! Heel mooi en bijzondet om dit samen te kunnen doen! Geniet ervan!

    Liefs jelmer, saskia, isabel en joris

  • 28 Januari 2016 - 09:56

    Noortje:

    Jaaaaaaa nieuw zeeland samen met pap!!!! Heerlijk! Geniet ervan samen
    X

  • 28 Januari 2016 - 13:20

    Erik:

    Yes, in het volgende land waar je komt ben ik er bij!!!

  • 28 Januari 2016 - 13:25

    Jamie:

    Hey Ellen en Wim,

    Wat een avonturen weer! Gelukkig is met Wim alles goed en kunnen jullie de reis voortzetten. Geniet samen weer volop van al het moois dat jullie meemaken de komende tijd!

    Dikke zoen van ons

  • 29 Januari 2016 - 20:34

    Marjan:

    Hallo Ellen,
    Volg je reisverslagen met veel plezier. Wat geweldig dat je dit allemaal mee kunt maken en die kans ook gegrepen hebt. Geniet van de dagen met je vader en doe hem de hartelijke groetjes van mij en van Peter. Veel plezier nog verder

  • 30 Januari 2016 - 14:20

    Fatima :

    Gave avonturen! Leuk verslag! Maar niet goed voor mij om te lezen. Ik krijg hier weer enorme reiskriebels van #jaloers #ikwilookweer :S

    Geniet geniet geniet!

  • 31 Januari 2016 - 17:17

    Jeanne:

    Ha leef kiendj en pap,
    Waat ein sjoon versjlaag weer. Bun zo benuujd wie desse al die indrukke verwerkt kriegs. Aaf en toe ff aafsjakele, mer det duisse ouch, laes ich!
    Nuuts oet Neel: doe sjteis in de Klassje Neel same mit Sharona: sjoon foto, mer nurges sjteit wo de pries alsnog aafgehaold kint waere!! Hahahaha
    Jao de Vastelaovend kump d'r aan, ouch al zeen d'r 2 feesbeeste minder :( Dan mot ich Erik mer hoffotograaf make zodet geer ein bietje kint mit geneete.
    Geneet van de zon, de reis en van elkaar en veer zulle d'r eine (of 2) op uch drinke!
    Alaaf! Dieke knoevel-Jeanne

  • 31 Januari 2016 - 17:18

    Jeanne:

    Ha leef kiendj en pap,
    Waat ein sjoon versjlaag weer. Bun zo benuujd wie desse al die indrukke verwerkt kriegs. Aaf en toe ff aafsjakele, mer det duisse ouch, laes ich!
    Nuuts oet Neel: doe sjteis in de Klassjeneel same mit Sharona: sjoon foto, mer nurges sjteit wo de pries alsnog aafgehaold kint waere!! Hahahaha
    Jao de Vastelaovend kump d'r aan, ouch al zeen d'r 2 feesbeeste minder :( Dan mot ich Erik mer hoffotograaf make zodet geer ein bietje kint mit geneete.
    Geneet van de zon, de reis en van elkaar en veer zulle d'r eine (of 2) op uch drinke!
    Alaaf! Dieke knoevel-Jeanne

  • 31 Januari 2016 - 17:20

    Jeanne:

    Ha leef kiendj en pap,
    Waat ein sjoon versjlaag weer. Bun zo benuujd wie desse al die indrukke verwerkt kriegs. Aaf en toe ff aafsjakele, mer det duisse ouch, laes ich!
    Nuuts oet Neel: doe sjteis in de Klassjeneel same mit Sharona: sjoon foto, mer nurges sjteit wo de pries alsnog aafgehaold kint waere!! Hahahaha
    Jao de Vastelaovend kump d'r aan, ouch al zeen d'r 2 feesbeeste minder :( Dan mot ich Erik mer hoffotograaf make zodet geer ein bietje kint mit geneete.
    Geneet van de zon, de reis en van elkaar en veer zulle d'r eine (of 2) op uch drinke!
    Alaaf! Dieke knoevel-Jeanne

  • 04 Februari 2016 - 15:45

    Lies Beek:

    Leve allebei,
    Ich haop det g,r nag ein geweldigge veurtzitting vanne reis zolt hubbe.
    Geniet van elkaar

  • 09 Februari 2016 - 13:52

    Jos:

    Hoi Ellen,

    Mooie impressie! Wederom!
    En hoe opvallend onopvallend schrijf je over de vliegreis....
    Je raakt blijkbaar helemaal 'in control' in de lucht.
    Geniet van de zon. Hier verregent vandaag de boerebruiloft beej De Piëlhaze.
    Groetjes!

    Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Dec. 2010
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 48497

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 25 Juni 2016

Wereldreis

09 Oktober 2014 - 08 November 2014

Indonesië

02 April 2013 - 30 April 2013

Thailand

16 November 2011 - 17 December 2011

Argentinië

10 December 2010 - 13 Januari 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: