Cusco 2.0, Arequipa, oase en strand - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu Cusco 2.0, Arequipa, oase en strand - Reisverslag uit Lima, Peru van Ellen Griensven - WaarBenJij.nu

Cusco 2.0, Arequipa, oase en strand

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Mei 2016 | Peru, Lima

Terug in Cusco vallen we meteen in slaap. 's Morgens brengen we eerst onze vieze kleren naar de was en daarna gaan we lekker lunchen in de markt. De beentjes doen behoorlijk pijn van de Machu Picchu, dus we trakteren onszelf op een massage. Nog even een biertje drinken met onze Machu Picchu reisgenoten en dan op naar de bus die ons naar Arequipa brengt. Zaterdagochtend om 6 uur komen we aan. Even facetimen met het thuisfront, een ontbijtje veroveren en dan eens kijken wat deze stad te bieden heeft. Aan het centrale plein ligt een grote kathedraal, waarachter vulkanen met besneeuwd toppen zichtbaar zijn: een prachtig uitzicht! We nemen een kijkje in de kathedraal en slenteren dan naar en door de lokale markt. Terug in het hostel kunnen we inchecken. Even lekker douchen en dan installeren we ons op het dakterras met een biertje. 's Avonds gezellig uit eten (we proberen zelfs Alpaca vlees) en dan heerlijk slapen. Zondag doen we mee aan de free walking tour, die ons langs het centrale plein, een aantal kerken, een school, de markt en bij een chocoladecafé brengt. Bij de laatste genieten we van een kopje koffie en een chocolade/amandeltaartje. In de middag dwalen we rond in het super grote klooster, midden in de stad. Je kunt er zien hoe de nonnen vroeger leefden en de geschiedenis is ergens interessant. De dag wordt wederom afgesloten op het dakterras, deze keer met een flesje rosé. Nog even de MacDonalds in voor een snelle hap en dan slapen. Maandag bij het ontbijt zien we Stefanie weer! Met z'n drietjes gaan we naar de markt voor een gezond sapje en om wat te winkelen. Nog een koffietje bij de Starbucks en dan installeren we ons (jaja alweer) op het dakterras. Om 5 uur ben ik (in Nederland) jarig!!! Erik en Stef hebben slingers en ballonnen opgehangen en er is taart en champagne: leuk leuk! Ook krijg ik kadootjes; van Erik een buddha to buddha ring! We drinken nog een rosétje en als de Amerikaan van de Uyuni tour ook aansluit, verhuizen we naar het chocoladecafé. We doen een kleine bierproeverij en dan is het tijd om wat te eten. Uiteindelijk belanden we bij het Wild Rover hostel, waar we beerpong spelen en Stef Guus Meeuwis voor me aanvraagt haha. Om 2 uur liggen we in bed, het was een topavond!! Helaas gaat om 5 uur de wekker weer, omdat Erik en ik naar Huacachina vertrekken. Na een hele dag in de bus, met super mooie uitzichten en een korte stop bij de Nasca lines, komen we aan in een oase te midden van een aantal grote zandduinen. Nog even bbqen met de rest van de bus en dan naar bedje toe. Woensdag lekker uitslapen en dan de oase verkennen. Het ziet er supergaaf uit; een klein meertje omgeven met palmbomen en een hele boel zand! Om 1u gaan we naar Pisco, op een korte wijn/pisco tour. We krijgen uitleg over hoe pisco gemaakt wordt en mogen dan een paar soorten proeven. Terug in Huacachina even snel lunchen en dan de buggy in om door de zandduinen te racen. Het is echt supervet en het uitzicht is mega. Na een tijdje stoppen we om te gaan sandboarden. We proberen het eerst staand, maar de duinen worden al snel erg hoog, dus iedereen gaat op z'n buik naar beneden. Het gaat behoorlijk hard, maar is echt heel erg leuk! Na 6 duinen rijden we terug, terwijl de zon achter de duinen zakt. Even het ergste zand eraf spoelen en dan lekker bbqen bij het hostel. Donderdag houden we een chill dagje. Relaxt aan t zwembad liggen en onze vervolgroute uitzoeken. 's Avonds gaan we met de bus naar Paracas, waar we na het eten ons bedje induiken. De wekker gaat weer op tijd omdat we een boottochtje naar de Ballestas eilanden (poor mans Galapagos) doen. We varen langs allerlei soorten vogels, vooral pelikanen en pinguïns. Verder zien we een heleboel zeeleeuwen en een paar dolfijnen! Terug in het hostel duiken we het zwembad in. Tegen het eind van de middag lekker seafood eten en daarna versla ik Erik een paar keer met kaarten. Zaterdag is onze laatste dag in Paracas. 's Ochtends lopen we een beetje door het stadje en na de lunch is het tijd voor een excursie naar het natural reserve. Omdat ze ons vergeten zijn te vertellen dat de toer in de ochtend was, krijgen we quads en een gids en mogen we zelfs door het park crossen. We bezoeken onder andere red beach en maken mooie foto's. Nog even snel wat eten en dan stappen we op de bus naar Lima. Onderweg maken we een stop bij een groot landhuis, om de Chincha slave tunnels te bekijken. De gids vertelt 'enthousiast' over de slavengeschiedenis van Peru: ontzettend indrukwekkend! Om 1 uur 's nachts komen we uiteindelijk aan in Lima.

• 05 Mei 2016 - 19:24

Chantal Cranen :

Echt heel mooi ! En je straalt ook ☺ vindt echt leuk om je zo te volgen . Geniet ervan xx

• 05 Mei 2016 - 22:42

Ans :

Zo, jullie kunnen weer veel doorstrepen op jullie lijstje wat je allemaal wilde zien in Zuid-Amerika. Nog 2 weken en dan zit dat werelddeel er op. Geniet er van.
    Liefs uit Eindhoven,
    Jos en Ans

• 06 Mei 2016 - 20:31

Clara:

Chocolade café, pisco Tour, nascar lijnen,
    Het klinkt allemaal weer heel erg vervelend ;-)
    Tot over een paar weken
    Nog veel plezier!

• 08 Mei 2016 - 15:59

Jeanne:

Ich zeen ut weer: blief aafzeen veur uch :) :) Haop det geer sjtraks weer kint winne aan ut geweune laeve...
    Eg weer ein sjoon versjlaag en foto's op fb!
    Nog heel vaol plezeer en nuuj ervaringe en ich begin langzaam aaf te telle......
    Dieke kus-Jeanne

• 09 Mei 2016 - 12:23

Hilde Holtackers:

Ha Ellen,
    Twee mooie verslagen van je/jullie reis heb ik er weer opzitten.
    Het was weer afzien voor jullie !!! Inderdaad als we jullie nog maar herkennen na al die happy hours en alle lekkere drankjes en etentjes.
    Maar daarom zo eens een keer 1900 trappen wegtrappen kan geen kwaad toch ??
    Ik wens je nog een supertijd te gaan !!!
    Veel plezier voor de komende weken !!!

Groet Hilde

• 11 Mei 2016 - 11:18

Frank:

Hoi Ellen en Erik

Gaaf die verslagen. Echt genieten! dat kunnen we in zowat elke zin teruglezen.
    Kei mooi !!
    Grtn